rijden met touwhalster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

rijden met touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:31

Hallo,
Ik rijd vaak buiten met mn verzorgpony. Dat doe ik eigenlijk altijd zonder zadel. Maar wel vaak met hoofdstelletje in, omdat ze nog wel eens lastig wil zijn met naar het gras toe trekken. Maar nu heb ik het vandaag voor het eerst geprobeerd met touwhalster, dat werkt toch wat scherper dan een 'normaal' halster. En eigenlijk ging dat wel heel goed, af en toe moet ik wel echt trekken om haar weg te krijgen van het lange malse gras aan de zijkant haha. Vaak geef ik kleine rukjes, omdat ik bang ben dat het anders zo scherp inwerkt. Nu heb ik er een dun neusbontje op. Maar dat beschermd ook niet heel erg. Als ze gewoon braaf is heb ik totaal geen druk op het halster. Maar doet dat niet pijn als zo'n touw in dr neus zit? En heeft het zin om er een bontje bij de neus op te doen?

zodiacje

Re: rijden met touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:35

Tja ik zal wel te hard zijn voor bokt maar wie niet horen wil moet maar voelen...
als jij alleen inwerkt als ze niet luistert zie ik het probleem niet.
uiteraard wel onder begeleiding van beenhulp weg krijgen bij het lekkers.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:50

zodiacje schreef:
Tja ik zal wel te hard zijn voor bokt maar wie niet horen wil moet maar voelen...
als jij alleen inwerkt als ze niet luistert zie ik het probleem niet.
uiteraard wel onder begeleiding van beenhulp weg krijgen bij het lekkers.

Dan doe ik mee met "te hard zijn voor bokt". Precies zoals het is, wie niet horen wil moet maar voelen.
Als ze in de kudde iets doen wat niet mag, wordt er ook niet gevraagd of ze dat alsjeblieft niet meer willen doen. Er kunnen best raken klappen vallen en ze weten dan ook goed dat dat niet de bedoeling is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:51

Precies! :j Niks mis mee met corrigeren op een wat hardere manier, als het maar op het juiste moment gebeurt! ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:54

Oh okee, ze weet precies dat het niet mag hoor, want met bit probeerd ze het amper. Alleen ik vind het toch wat vriendelijker zonder bit, omdat het wel kan. Ze is hartstikke braaf en zal er nooit vandoor gaan of iets. Alleen ze is super sterk en dat weet ze. Ja beenhulp krijgt ze natuurlijk ook, niet dat dat helpt :+
Als je d'r hoofd dr vandaan trekt gaat het wel goed. Maar ja je moet best hard trekken dan.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:39

probeer haar voor te zijn met gras eten hoef je minder druk te geven op het halster verder lijkt me rijden met een touwhalster geen probleem

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:30

Mischien kan je ook met je stem zeggen tijdens het rijden dat ze niet mag eten e dan tegelijk een rukje geven. Als je dan bijv. NEE! zeg stopt zer mischien wel.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:45

Rijden met touwhalster, daar zie ik geen probleem in hoor.

De mijne deed met wandelen in het begin heel erg drammen. Dan gaf ik ook een rukje aan het touwhalster. Ja, dat zal iets scherper zijn dan een gewoon halster. maarja, het is ook scherp voor mij als ie het touw door m'n handen trekt ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:00

ik doe alles met touwhalster! is geen probleem hoor.

lotje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:34

Lijkt mij ook geen probleem