[WN] Normale prijs voor een goed tweedehands westernzadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Normale prijs voor een goed tweedehands westernzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:17

Zoals het er nu uitziet is de kans groot dat ik van Engels naar western ga overstappen. De manier van rijden lijkt beter bij me te passen dan Engels.
Ik ben van plan eerst wat lesjes bij ons op stal te nemen om te kunnen beslissen of het ook echt iets voor mij is. Natuurlijk is de volgende stap een goed westernzadel.
Maar wat is een normale prijs voor een goed tweedehands westernzadel?
Het hoeft niet een speciaal merk te zijn als het maar niet te zwaar is, voor mij lekker zit en goed op mijn haflinger past.
Laatst bijgewerkt door Lous op 05-08-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:20

Voor zover ik het heb kunnen bekijken tot nu toe heb je in western zadel net zo een verschil in prijzen als in engelse zadel.
Ze zijn er ook in kunsstof, duurdere merken, merkloze en goedkopere merken.
Dan heb je nog de gewone zadels en de showzadels......

Kijk anders eerst eens rond op MP en hier op bokt......dan krijg je misschien een idee?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:22

Dat klopt inderdaad. Een Montana bijvoorbeeld zal veel duurder zijn dan een merkloos zadel.
Als je weet wat lekker zit en goed op je paard ligt, kan je je gaan oriënteren voor de redelijke prijs.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:23

Een merk staat meestal wel voor kwaliteit. Maar ik hoef dus niet het beste van het beste te hebben als het maar aan mijn eisen voldoet. Ik wil dus weten met welk bedrag ik ongeveer rekening moet houden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:27

ja ok, maar welk merk voldoet aan jouw eisen dan?
Dat moet je dan toch eerst uitzoeken?
Ik heb mijn zadel gekocht bij een bekende westernshop voor 750 euro....gewoon een gebruikte.
Maar nu wil ik die in gaan ruilen....weet nog niet welke het gaat worden ivm de bouw van mijn paard.
Maar ze zijn er ook goedkoper en ook veel en veel duurder.
Ligt er maar net aan wat je verwachtingen zijn

HorseTopShop

Re: Normale prijs voor een goed tweedehands westernzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:30

Misschien voldoet een goedkoop zadel aan je eisen, maar voldoet het ook aan de rug van je paard?
Dat heeft er allemaal mee te maken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:30

Per merk heb je toch wel verschillende prijsklasses? Daarnaast heeft mijn haflinger naar mijn weten geen moeilijke rug en weinig schoft.
Ik weet dat een westernzadel qua maatwerk wel iets gecompliceerder is dan een Engels zadel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:33

ik kan je aanraden naar een winkel te gaan om daar wat verschillende zadels uit te testen.
Je zou er goed aan doen een zadelpasser zelf mee te nemen.
Dan kan je een beetje vergelijken en weet je gelijk welk merk het dichtst in de buurt komt.
Dan zou je bijv. op zoek kunnen gaan naar een zelfde maar dan gebruikte zadel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:35

De mensen bij mij op stal hebben goede ervaring met Country Mill uit Nijkerk. Die hebben ze toen ook langs laten komen.
Maar goed met welke prijs moet ik rekening houden???

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:36

Lous schreef:
De mensen bij mij op stal hebben goede ervaring met Country Mill uit Nijkerk. Die hebben ze toen ook langs laten komen.

Tja, tussen de € 200,- en € 1500,- als je nog niet weet wat je wilt/goed ligt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:37

Bel anders even naar die winkel.....zij kunnen je vertellen wat ze hebben liggen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:40

Je kan ook gewoon zeggen € *** heb ik aan budget (of wil je er max. aan uitgeven) en aan de hand daarvan ga je kijken welke zadels daaronder vallen. Dan wordt het zoeken naar een goed en passend zadel misschien al wat makkelijker. En met een beetje pech kom je duurder uit. Of met een beetje geluk goedkoper :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:59

Voor een beetje merk (oftewel: degelijk) tweedehands westernzadel zou ik zeker op 500 - 800 euro rekenen, de prijs kan makkelijk hoger uitvallen. Voordeel is wel dat een tweedehands zadel bij goed onderhoud redelijk z'n waarde kan behouden, zodat je het bij veel zadelpassers ook voor een goede prijs weer in kunt ruilen in het geval dat het niet meer lekker ligt op je paardje.
Houd er ook rekening mee dat een degelijk pad ook heel wat meer kost dan een dekje voor onder een normaal zadel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:01

raya00 schreef:
Voor een beetje merk (oftewel: degelijk) tweedehands westernzadel zou ik zeker op 500 - 800 euro rekenen, de prijs kan makkelijk hoger uitvallen. Voordeel is wel dat een tweedehands zadel bij goed onderhoud redelijk z'n waarde kan behouden, zodat je het bij veel zadelpassers ook voor een goede prijs weer in kunt ruilen in het geval dat het niet meer lekker ligt op je paardje.
Houd er ook rekening mee dat een degelijk pad ook heel wat meer kost dan een dekje voor onder een normaal zadel.

Daar houdt ik zeker al rekening mee. Krijg een hoop mee van westernmensen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:14

sja....dekjes.....daar zeg je wat....
de ene pad is de andere niet en ook dat hangt weer voor het grootste deel van je paard af.
Ik heb er een aantal gehad voor ik de juiste vond.
Uiteindelijk heb ik de WOW pad gekocht :$

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:47

Het gewicht van een westernzadel loopt uiteen van 13 tot 30 kilo. Als je dat al te zwaar vind dat blijft er kunststof of boomloos over.
Alles wat geen merk heeft kun je best links laten liggen, net als de 'merken' van bijv. Zadelmarkt.
Vanaf 400 euro heb je een leuke 2e hands waarvan de nieuwprijs rond de 1000-1200 ligt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:50

Ik heb een tweedehands Westwood voor 750 euro gekocht. Een 'gewoon' zadel met maar enkele zilver-dingetjes, niets super blingbling.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:41

Lous schreef:

Mijn stalgenoot heeft een heel simpel, net tweedehands zadel (Montana) bij de Country Mill gekocht, voor een bedrag rond de 700,- inclusief een degelijke pad en singel.
Als je een tweedehands zadel bij een particulier koopt ben je vaak nog wel wat goedkoper uit. Maar daar staat weer tegenover dat je zelf handig genoeg moet zijn om te bepalen of het zadel goed ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:58

ik heb een bona allen te koop, maar denk dat die te smal is voor jouw haf. Bij country mill lagen de prijzen laatste x dat ik er was tussen de 800 en .... als je particulier bijvoorbeeld van marktplaats koopt ben je wel goedkoper uit maar zou er mee oppassen (qua passend-zijn van het zadel)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:02

Ik ben een leek op zadelgebied en wil de rug van mijn paard echt niet verknallen. Dus het moet echt goed liggen. Daarvoor schakel ik dus liever de hulp in van een kenner die weet dat een zadel goed ligt of niet op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:08

Goed idee +:)+

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:20

Hi Vivalavida,

Kijk even op de site van www.Flevo-Horse-Support.nl Die hebben ook gebruikte western zadels en verkopen alleen inclusief een pasconsult. Dan betaal je misschien iets meer dan via Marktplaats, maar weet je wel dat 'ie past.
Succes!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:49

Binnenkort ga ik een nieuw zadel kopen zit nog te twijfelen tussen een equeflex proreiner westernzadel is 1750 euro nieuw of de billy cook proreiner nieuw 2250euro ga mijn grates zadel erop inruilen het is maar net wat vor merk zadel je wilt merkloos zou ik ook niet nemen vooral niet van marktplaats weet nooit wat je koopt gr sandy

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:55

Ik ging afgelopen week voor een tweedehands zadel bij country mill. Is netjes gepast en heb er uiteindelijk een aangeschaft voor 700,-
Ben nog een leek, maar ik vertrouw er wel op dat ze mij daar geen rotzooi verkopen :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 20:57

Klinkt goed.
Op stal hier hebben ze daar ook goede ervaring mee. Ongeveer 800 was het bedrag waar ik ongeveer rekening mee moest houden werd er door hun gezegd. Dat wordt dus sparen. :D