Br Air-Tech peesbeschermers ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bluppie

Br Air-Tech peesbeschermers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 09:29

Heeft er iemand al ervaring met de BR Air-Tech peesbeschermers? Ik zou graag zowel positief als negatief willen weten. Ik wil ze namelijk aanschaffen maar wil wel weten of ze inderdaad doen als wat Br zegt.

Hier even een link over welke ik het heb:
http://www.ruitersportdesmidse.nl/beenb ... -tech.html

alvast bedankt!

pmarena

Re: Br Air-Tech peesbeschermers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:47

Het is zo te lezen neopreen aan de binnenzijde , en aan de buitenzijde zie je alleen een paar piepkleine gaatjes in de kunststof buitenschaal...dat kan nooit echt geweldig goed ademen , dat bestaat niet.

Wil je echt rondom goed ademende beschermers dan kun je beter de de NEW Airoflow peesjes kopen , daar kun je echt een windje aan de andere kant voelen als je er doorheen blaast :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:49

Ja maar dat zijn crossbeschermers, dat zal ze vast niet nodig hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:50

Wat maakt dat nou uit , welke naam ze er aan geven :P

Ik neem aan dat TS een ademende peesbeschermer zoekt :)

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 13:54

niet alleen ts maar ook Silly1972 ;)
De analyse die jij geeft heb ik zelf ook een beetje van het plaatje gehaald maar ik zou graag gebruikservaring willen weten. Ik heb ze ook nog niet in mijn handen gehad dus kan ook niet zeggen of het alleen piep kleine gaatjes zijn en hoe de verdere fenlilatie is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:00

Nou , verder zie ik geen gaatjes , neopreen is sowieso al een zweterig kunststof en de buitenschaal is ook kunststof....dus tenzij er ergens een ventilator met afzuigsysteem ingebouwd zit zal het weinig ademen :P

Is gewoon net zulke onzin als ademende neopreen singels , dan zijn er een paar gaatjes in gemaakt , alsof dat helpt bij iets dat strak rond de huid ligt :P

Maargoed , je mag natuurlijk gerust hopen dat ze lekker luchtig zijn....het zal vast wel iets beter zijn dan de doorsnee beschermers maar het verschil zal maar minimaal / verwaarloosbaar zijn , dat kan gewoon niet anders :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:01

Nou ja crossbeschermers zijn stukken duurder dus dat maakt uit hahaha

Maar zie nu dat ze daarvan niet alleen cross beschermers hebben, maar ook pijpenkousjes, zijn die ook goed van N.E.W.?
http://www.equimatch.nl/beenbescherming ... -airoflow/

Maar als die van BR ook goed zijn, dan scheelt dat natuurlijk best wat geld.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:05

Pijpkousen beschermen de pees niet he, alleen tegen strijken..
Airoflow's zijn idd super luchtdoorlatend. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:09

Die van NEW zijn gemaakt van een soort gewoven materiaal , door komt de lucht echt doorheen. Natuurlijk niet op de stukken die zijn afgedekt met een beschermende schaal , maar daar omheen wel :j

Om echt goed luchtig te zijn moeten ze gewoon een open structuur hebben en de NEW heeft dat grotendeels. Vergelijk het met een sportschoen met van die open structuur stofjes bovenop je voet , zo op je tenen zeg maar. Je voelt dan goed dat het daar luchtig is , maar op de stukken waar het niet zit en de boel gewoon dicht is , krijg je alsnog natte zweetsokken als je een pittige dag hebt :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:17

haha ja dat is waar.

Klinkt allemaal goed, maar poeh das best geld hoor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:37

Bij de term ademend neopreen krijg ik altijd al een beetje vraagtekens. Neopreen is nl juist een product dat warmte vasthoudt, niet wat warmte afvloeit.

Die van BR ken ik niet, maar ik heb die van Eskadron overwogen, maar kon die nergens in het echt in mijn handen krijgen, of ik moest er meer dan 150 km voor in de auto zitten.
Verkoopster van een lokale ruitersportzaak had ze wel in haar handen gehad en vertelde me dat het wel gewoon echt neopreen is, dat daar wel wat gaatjes inzitten, maar dat zij er niet van overtuigd was dat het werkte en ze ze te duur vond om ze in het assortiment van de winkel op te nemen (die van eskadron dus).

Ik heb nu een setje Dalmar Speed gekocht. Die zijn stukken minder warm dan mijn 'gewone' peesbeschermers, maar als mijn pony eenmaal zweet, worden zijn benen er wel ook warm onder.
Maar dat duurt dus wel duidelijk langer. En ze zijn superlicht en met carbon aan de achterzijde om de pees te beschermen.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:46

Ik heb geen ervaring met de BR beschermers, maar ik heb Air-Cooled Kevlar Brushing Boots besteld via deze website: http://www.premierequine.co.uk/acatalog ... Boots.html.
Ik ben er super tevreden over! Ik dressuur en zelfs met 30 graden en het hele paard in het zweet zijn de benen onder deze beschermer gekoeld. Als ik de beschermer er af haal, zijn haar benen nauwelijks bezweet en de beschermers en de benen zelf gewoon koel om te voelen. Ideaal!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:58

Die hierboven lijken wel op Dalmars qua koeling. :j