Nu ik terug meer in de piste rij ben ik de laatste aan het denken om een dressuurzadel aan te schaffen. Maar ik heb daar echt nul de botten verstand van kwa merken, modellen. Wat ik wel wil is een zadel met dikkere wrongen voor een betere beenligging.
Had nog een vraagje, er heeft iemand mij ooit eens gezegt dat een dresuurzadel niet goed is voor buiten te gaan wandelen, zou pijnlijk worden of zoiets, iemand ervaring hierin. Omdat het handigste natuurlijk is dat ik mijn veelzijdigheidszadel verkoop, om toch mijn nieuw zadel wat te finacieren aangezien ik kwa budget wel wat beperkt ben.
Dus brand maar los, van wintec ben ik wel niet zo'n van.
Met een dressuur zadel kan je gemakkelijk gewoon buiten rijden, alleen sommige mensen geen hele dagen (maar dat kunnen de meeste ook niet met een veelzijdigheid).
Ik zou gaan voor een Kentaur (Electra), goede kwaliteit, goede prijs en veel wrong!
Heb de zoekfunctie gebruikt voor ervaringen met dit merk maar er kwam wel naar boven dat het zadel eerder geschikt is voor mensen met lange benen, ik heb nogal heel korte benen
CupCakes_
Geplaatst: 04-08-11 09:39
ik heb een Prestige Top Dressage! ik kan er ook gewoon een paar uur mee buiten rijden enzo! super lekker zadel!
dolor
Geplaatst: 04-08-11 14:20
Met een dressuurzadel kan je prima buitenritten maken. En je kan een zadelmaker laten komen, die neemt dan meerdere zadels mee om te passen en zo kan je kijken wat goed op je paard ligt en wat jij fijn vindt zitten.
Heb vandaag ook ontdekt dat mijn zadel (knight rider veelzijdigheids) niet goed past op [naam] dus de beslissing zal rap gemaakt worden. Wou er eigenlijk langer over na denken maar rijden met een zadle dat niet past is ook niet goed. Maar het is zinloos dat ik ze laat aanpassen(als dit al gaat) als ik een dressurzadel wil kopen.
Heeft er iemand ervaring met een knight rider colonel, ik heb korte benen