peesbeschermers met kliksluiting

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

peesbeschermers met kliksluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:16

Hoi,

Ik heb gisteren nieuwe peesbeschermers gekocht (Veredus carbon gel XPRO voor foto: http://www.equitack-online.com/images/u ... _front.jpg ) Maar deze heeft een andere sluiting dan ik gewend ben. Normaal heb ik een gewone klitteband sluiting die je tot op de milimeter aan kunt trekken. Deze hebben 2 sluitingen die je vast moet klikken, dit kan maar op 3 standen.

Gisteren had ik ze even omgedaan, mijn wijsvinger kon er net tussen. Toen ik ze af deed waren ze best ver naar beneden gezakt. Is het verstandig om ze dan strakker te doen met dit soort sluitingen?

Bedankt.

natasja_1

Re: peesbeschermers met kliksluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:20

ja hoor...als ze afzakken is helemaal slecht, en als je ze strakker doet kan het bloed nog steeds goed rond gaan, omdat de sluitingen elastisch zijn!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:45

natasja_1 schreef:
ja hoor...als ze afzakken is helemaal slecht, en als je ze strakker doet kan het bloed nog steeds goed rond gaan, omdat de sluitingen elastisch zijn!

:? :n

Ik heb ook veredus, zou ze niet te strak doen, als jij je wijsvinger er dus net tussen kon doen zaten ze goed, probeer even of ze niet naar beneden kunnen zakken zegmaar.
Is altijd beetje lastig met die sluitingen :j

Die peesjes zijn wel apart, heb ze al eens eerder op foto gezien, als je ze omhebt, zou je eens een foto willen maken? En waarvoor dient die nu eigs? Komt ie tot de kniezijkant oid?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:53

MelanieB schreef:
natasja_1 schreef:

:? :n

Ik heb ook veredus, zou ze niet te strak doen, als jij je wijsvinger er dus net tussen kon doen zaten ze goed, probeer even of ze niet naar beneden kunnen zakken zegmaar.
Is altijd beetje lastig met die sluitingen :j

Die peesjes zijn wel apart, heb ze al eens eerder op foto gezien, als je ze omhebt, zou je eens een foto willen maken? En waarvoor dient die nu eigs? Komt ie tot de kniezijkant oid?

Komt idd richting knie, zijn voor paarden met schep/maai beweging iedeaal!
In de draf/ren sport zie je ze meer (dit model)

nannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:31

Als je ze te strak doet krijgt je paard allemaal witte haren. Ik vind die dunne bandjes helemaal niet handig. Die geven heel veel druk op een smal stukje waardoor er heel gauw witte haren komen..
Ik zou ze dus zeker niet strak doen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:01

Zo dun zijn die niet hoor Nannah, en als je ze te strak doet ja, krijg je drukplekken, net als bij elke peesbeschermer. :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:49

komen die witte haren door het te strak doen joh? Ik dacht dat je er sneller last van kreeg als je ze te los deed..

ik vind die beschermers met kliksluiting zowiezo niet fijn.. maar kan me wel voorstellen als ze tikken/maaien
dat je zo'n beschermer dan graag koopt :j

fleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:11

hoe weet je dat je je peesbeschermers strak genoeg doet ??