Ik heb eindelijk de keuze gemaakt voor een prestige dressuurzadel. Heb al op verschillende gezeten, nu ga ik testzadel aanvragen in de juiste boommaat. Maar ik twijfel enorm tussen de modellen, ze zitten namelijk bijna allemaal lekker! Maar niet elk model is waarschijnlijk geschikt voor mijn paard met rechte rug die niet zo'n hoge schoft heeft. Welke modellen zal ik vragen om te testen? Heeft iemand ervaring met deze zadels voor mijn type paard; d1, LC, venus, doge, optimax, milan, top dressage, leonardo, academy? Kan ze moeilijk allemaal laten komen, graag hoor ik ook algemene ervaringen over de verschillende types!
Schangah
Geplaatst: 02-08-11 11:50
Volgens mij is het de bedoeling dat je voordat je uberhaupt een keuze voor een merk maakt om te kijken welk model boom en kussens er op je paard past. Jij kunt wel lekker zitten op de prestige maar of je paard er zo blij van wordt.
En eerlijk gezegd denk ik dat je gezien de beschrijving van de rug van je paard eerder een zadelmerk moet gaan kiezen die zadels verkopen voor het cobtype paard. Ik denk niet dat je het gaat redden met prestige.
Advies, laat een zadelpasser komen met modellen die geschikt zijn voor je paard en bekijk op je paard welk zadel het beste bij jullie beiden past.
cremellogek
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-11 12:32
Zadelpasser is al geweest en had van prestige 1 model bij zich, de doge. Zat heerlijk, maar ik wil toch meerdere modellen proberen. Ik denk nu dat ik daarnaast de optimax, d1 en venus nog zal laten komen als testzadel, iemand ervaring met deze zadels?
de optimax is hetzelfde als de doge qua model, alleen duurder. De prestige top dressage en de modena zijn ook fijne zadels met een relatief goedkopere prijs. Jij noemt modellen van > 2500 euro nieuw volgens mij...
cremellogek
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 16:13
Nog steeds ben ik zoekende en eigenlijk wil op korte termijn een zadel. Heeft iemand ervaring met het verbreden van de boom bij prestige dressuurzadels?
Ik had vroeger de venus, die zit echt zo zalig! Spijtig paste hij niet op mijn merrie en heb ik hem moeten verkopen. Ik heb nu de Doge en die zit ook erg lekker, maar niet zo lekker als de venus Het leer schuift ook enorm, dus ik zou dan voor de optimax gaan