bitloze optoming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_biske

bitloze optoming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 20:04

oke dit is mijn eerste topic ! ik heb een vraag, ik wil graag gaan beginnen met bitloos rijden met mijn verzorgpony en ik heb bitloos hoofdstel gemaakt van zijn gewoon hoofdstel. nu is mijn vraag of dit een goed hoofdstel is om mee te beginnen of kan ik het beter met een gewoon stalhalster doen of een touw halster .

dit is het hoofdstel
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

ook tips voor bitloos rijden zijn welkom !

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 17:43

zou iemand tips voor me hebben ik zou heel dankbaar zijn :j

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:29

Je gebruikt een lage neusriem, of niet? Hier kun je prima mee rijden. Ik vind alleen dat het wat dicht bij haar/zijn oog zit. Ook zou de neusriem denk ik iets hoger moeten.
Zelf heb ik een poos met een leren halster gereden. Daar had ik een frontkettinkje aan zodat het niet naar achteren schoof. Nu rij ik met een side pull van touw. Hiermee moet je wel voorkomen dat je met te veel druk rijdt, maar eigenlijk vind ik dat dit voor ieder hoofdstel geldt :)

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 23:49

oke dankjewel met deze tip ben ik zeker wat ! _/-\o_ nog tips om te rijden zijn ook welkom ! ik leer graag ! :D

natasja_1

Re: bitloze optoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:24

prima om zo mee te beginnen hoor! als je het leuk vind en het echt op wil pakken zou ik natuurlijk wel een echt bitloos hoofdstel kopen, daar die er toch echt voor gemaakt zijn, en deze toch net wat anders werkt ;) veel plezier!

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:13

bedankt voot de tip! maar helaas is het niet mijn pony maar verzorgpony , dat is zijn hoofdstel en zelf kan, mag ik er geen kopen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:53

Dit wil op zich prima.
Alleen is voor bitloos rijden deze neusriem wat te kort. Het beste is dat de ringetjes aan weerszijden ter hoogte van de mondspleet liggen. Wanneer dat het geval is, liggen de bakstukken ook niet zo dicht naast de ogen.
Verder mag de neusriem inderdaad wat hoger liggen (lees & bekijk deze info maar eens: http://www.bitloospaardrijden.info/ligging.php ).

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 11:12

oke bedankt , dat wist ik niet maar ik zal aan de eigenaar vragen of hij een langere heeft en anders weet ik al een leuk sinterklaas cadeau :+ en ik ga proberen hem hoger te maken