western zadel voor draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurelton

western zadel voor draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:52

Hallo,

ik ben van plan over te stappen van dressuur naar western. Maar een western zadel vinden voor mijn draver is nog niet zo makkelijk.
Een semi boom was te krap en een full weer te groot. Iemand tips? of iemand die ook western rijd op een draver? en wat voor merk zadel?
ik heb namelijk gemerkt dat er nog al een verschil kan zitten in boom maten van verschillende merken.

alle info is welkom!

Alnieno

Re: western zadel voor draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:47

misschien even plaatsen bij het western subforum?:)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:48

pb paintless die heeft een boomloze.
mijn draver staat helaas op pensioen nu maar wilde ook overstappen op western.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:51

Ik hoor veel goeds over de boomloze western zadels van barefoot maar ik weet niet of je daarvoor open staat :)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:04

Kun je niet een zadelpasser langs laten komen met tweedehands zadels? Ik heb niet veel verstand van westernzadels, maar ik weet wel dat het nog preciezer komt dan met een engels zadel.
Zelf heb ik ook een Draver waar ik een westernzadel voor zocht. Ik heb een aantal zadels gepast, maar alles was hem te smal. Ook heeft hij een redelijke schoft, dat was ook wel een probleem. Ik heb een poosje met een Fabtron roundskirt gereden. Vond het een erg mooi en fijn zadel en was ook nog eens heel licht wat ik wel belangrijk vond. Deze zadels zijn van goede kwaliteit en ook nog eens betaalbaar :) Verder heb ik een Barefoot Arizona geprobeerd. Een erg fijn zadel, zou je ook eens kunnen proberen.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:08

evelien van euro-horse.nl is erg goed, ze heeft verschillende zadels liggen. Op haar site staan ze, met prijs. Ze komt ze passen!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:12

Laat Evelien van Euro Horse langskomen om te passen.
Mijn Montana had een full quarterboom waar mijn draver is uitgegroeid, nu heb ik een Continental Equiflex, die een semi boom heeft.
Het is per merk en type verschillend.

De Freemax western (boomloos) van mijn merrie is weer veel te lang voor mijn draver.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:13

Ik heb voor mijn draver een zadel bij Arthur gekocht, ook een continental equiflex. Wat de boommaat is zou ik zo gauw niet weten, Arthur heeft hem op haar rug gepast maar ik heb stom genoeg niet naar de maat gevraagd :Y)
Een stalgenootje heeft voor haar draver ook een continental equiflex 2e hands bij Arthur vandaan, ligt ook erg goed!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:17

En wat zitten die Equiflexen heerlijk he?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:24

Ja echt wel!
Ik heb zo'n gelzitting (hebben dacht ik de meeste equiflexen) en dit is tot nu toe de enige waar ik uiteindelijk zonder pijnlijke billen af kan stappen :o