Mijn shet is 90 á 93 cm hoog, en pas 4 jaar.
Ik zoek een zadeltje voor haar, op internet heb ik er gezien maar voor €150,-
Heeft iemand tips? of een leuk zadeltje
xoxo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

je heb ook van die platte zadeltjes, pannekoek zadels? past je kont dus altijd in/op haha natasja_1 schreef:ik weet niet hoe groot je zelf bent, want een pinokkio zadel vond ik zelf nooit zo prettig zittenje heb ook van die platte zadeltjes, pannekoek zadels? past je kont dus altijd in/op haha
FlorisSam schreef:lexie2010 schreef:Ik heb vorig jaar een Pfiff Beauty 12inch van de shetlandershop gekocht voor mijn bijrijdstertje. Ben er erg blij mee... en Marleen mijn bijrijdstertje ook!
Hoe groot is je Shet?
Ik wil 'm zelf ook graag,maar ik ben bang dat mijn pony er te klein en misschien ook te smal voor is.
shetjessweet schreef:Ik heb laatst ergens op het shetlandforum gelezen dat de Pfiff Beauty maar 35 centimeter lang is. Dat is echt heel kort, hij schijnt ook meer als een 10 inch te vallen i.p.v. 12 inch. Er zit een medium boom in volgens de beschrijving, dus je hebt een goede kans dat 'ie past.
Molloy schreef:Bij de Divoza hebben ze ook shetlander zadeltjes voor 90,00 euro. Ik weet niet of dat wat voor je is?
shetjessweet schreef:cavaletti schreef:
Zag laatst in een topic hier op bokt staan dat die eerste drie zadeltjes 42cm lang zijn. Dat zal voor de meeste shetten met een stokmaat van 90 á 93 cm (zoals die van TS) toch echt te groot zijn.
cavaletti schreef:shetjessweet schreef:Zag laatst in een topic hier op bokt staan dat die eerste drie zadeltjes 42cm lang zijn. Dat zal voor de meeste shetten met een stokmaat van 90 á 93 cm (zoals die van TS) toch echt te groot zijn.
Zoals je kunt lezen op de website is het zitvlak 28 cm, De talen lengte van het zadel dus naar onderen toe is 42 cm. Zadeltjes liggen juist super op de kleinere shetten.