het sperriempje wordt bij mij heel snel lelijk ik bedoel dat het zacht wordt en bobbelig enzo. hebben jullie dat ook ? en wat kunt er aan doen ?bij ander pony`s ziet het er altijd uit als of ze net niet zijn maar die van mij wordt telkens lelijk ! maar m`n paard schuimt ook best veel ! iemand advies ?
horse4fun
Geplaatst: 31-07-11 14:31
Afspoelen (evt. met zadelzeep) met water direct na gebruik. Mijn paard schuimt ook behoorlijk en als je dat laat zitten droogt het in en daar wordt het leer niet mooier van...
Van begin af aan eerst soepel maken door er een paar keer een laagje leer-olie op te smeren VOORDAT je hem gebruikt , zodat je niet meteen van die scheurtjes / ribbeltjes krijgt want die worden anders in het gebruik steeds erger. Bij leer dat goed soepel is voordat je het gaat gebruiken heb je dat probleem al niet
Verder inderdaad schoonmaken en droog weghangen na het rijden.
Is gewoon lekker zonder dat onzin-riempje rijden geen optie trouwens ? Ben je meteen van alle ellende af en je paard ook , rotriempjes zijn het
Tigra_
Geplaatst: 31-07-11 22:31
Is bij die van mij ook dat die bobbelig wordt. Maar inderdaad eigenlijk goed schoonhouden. Anders zou je altijd een nieuwe kunnen kopen kost ook niet zo veel. Vindt ook altijd dat de sperriem vaak slechte kwaliteit is tegenover de rest van hoofdstel. Tuurlijk als een paard veel schuimt lijd het wel meer maar toch. Mijn hoofdstel is nog maar een maand of 3 in gebruik maar de sperriem is niet veel soeps meer.