Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Mijn paard staat volledig scheef, hij zit vast in zijn cervicale wervels, zijn nek, schouders en rug. Achteraan zo niet. Hij heeft veel spierverkramping omdat hij zich niet gemakkelijk ontspant (ook tijdens het werken heeeeel moeilijk). Ze heeft hem wat losgewerkt maar het is belange nog niet gedaan zei ze. Mijn zadel past ook niet goed meer zei ze.. hij valt veel te ruim vooraan. Daardoor kantelt hij naar voren waardoor de fork op z'n schoft komt te drukken bij het rijden. Daardoor klappert het zadel ook teveel vanachter op z'n rug en krijgt hij daar ook nog eens klappen
. Het probleem is dat ik nu helemaal geen nieuw zadel kan laten aanmeten omdat wanneer hij verder blijft behandeld worden, zijn spieren losser gaan kopen en het nieuwe zadel dan ook misschien niet meer blijft passen. Ze raadde mij de parelli thermaflex aan, een pad die zichzelf vult met lucht op de plaatsen waar het zadel te ruim valt. Dit tot als hij losser is en dan best een nieuw zadel. Als ik terug een Westernzadel neem stelde ze mij voor om best een roundskirt te nemen (heb nu een reining geloof ik) omdat mijn huidig zadel ook te groot is voor zijn rug. Het valt nu achteraan te ver waardoor zijn rechterheup moeilijk kan indraaien, bij de roundskirts komen die 'flappen' achteraan minder ver.. ppfff het was een zwaar verdict hoor
. Dus niet alleen mijn paard zijn spierverkramping op zich, maar ook het niet goed passend zadel werken elkaar in de hand. Het zadel zorgt voor de spierverkramping, de spierverkramping zorgt dat het zadel niet goed past...
. Voor nu zou ik ook met een aangepaste pad rijden (mits dat een verantwoorde optie is) tot je paard weer opgeknapt is, anders blijf je bezig met wisselen van zadels. Indien je ervoor open staat zou je ook een tijdje met een GOED boomloos zadel kunnen rijden.
). Ik kom genoeg niet zulke positieve berichten tegen.
. Waar haal je dan zo'n build up pad? Werkt dat met schuim ofzo in de pad? Ik heb wel nog een dikke lakota pad liggen, die is wel met dikkere inlages.. is dat dan beter, desondanks il daar wel niks van dikte kan regelen? Denken jullie dat zoiets nog goed komt of zal ik mettertijd echt een nieuw zadel moeten kopen?