Rythm beads; werkt dat nou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mysla34

Rythm beads; werkt dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:28

Hallo,
ik had een vraag over de zogenoemde rythm beads.
dat zijn kralenkettingen met een belletje eraan,toch?
dat zou zijn om je paard in een mooi ritme te krijgen.
werkt dat nou?

Mys

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:31

Ik geloof er niet zo in maargoed ik ben dan ook vrij nuchter. :))
Ben ook wel benieuwd naar reacties. :(:)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:31

Bedoel je met ritme tact? Dat lijkt me sterk. Volgens mij vinden mensen het gewoon leuk staan en zijn die belletjes een extra vrolijk zigeuner-achtig tintje. :)

HippoLogic

Re: Rythm beads; werkt dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:33

Is denk ik eerder voor de ruiter om de takt en het ritme beter te kunnen beluisteren dan voor het paard. :)

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:33

Ikzelf ben ook van mening dat dit inderdaad puur decoratief is. Mijn paard zou het eerste halfuurtje wegspringen voor zichzelf als ze dat omhad,dek ik. :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:36

Als ze maar in het ritme wegspringt dan... ;)

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:36

hah,inderdaad ja. :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:34

Veel van mijn klanten geven aan dat hun paard het gerinkel van de belletjes fijn vindt. Tevens hoor ik ook veel positiefs over verbetering van de tact, maar zoals hierboven genoemd is het voor de ruiter ook een handig hulpmiddel. :) Paarden zijn van nature ook gewend aan bepaalde ritmes.

Buiten dat om blijven het natuurlijk enorm leuke sieraden voor de paarden! Gebruik ze zelf ook wel, mijn pony ervaart het gerinkel ook als prettig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:57

ik denk het wel :=

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 14:45

tis misschien wel leuk om ze zelf te maken....maar waarmee dan? leren veters en kralen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:03

Ik dacht dat het altijd puur decoratie was. Maar goed vindt ze wel leuk staan voor een foto maar verder zou ik niet kopen.
Maar ik zou dan inderdaad denken dat het voor de ruiter een handig hulpmiddel is en het daardoor zou verbeteren niet zozeer voor het paard.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:16

Voor mij hoeft het niet. Ik word al moe van een half uurtje bellentuig op de koets :j Nu bellen deze wel iets luider. Maar geef mij maar rust en stilte

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:25

Rhythmbeads zijn in mijn ogen voornamelijk decoratief, het gerinkel van de belletjes kan inderdaad ritme en tact verbeteren door het geluid.

Nu vooral in de tijd van de setjes en de kleurtjes vinden mensen het gewoon leuk om zoiets voor hun paard te kopen, wij krijgen echt dagelijks bestellingen binnen van mensen die gewoon iets leuks voor hun paard willen hebben, grotendeels meer voor de 'heb' en de 'leuk' :j

Wij hadden het oorspronkelijk altijd om tijdens shows en demo's & fotoshoots, dus echt decoratie :)

Sommige originele rhythmbeads uit de US hebben een achterliggende gedachte omdat ze in de kleuren van een bepaalde stam zijn gemaakt, of omdat kleuren voor een bepaalde betekenis kunnen staan. Van oorsprong maakten de Indianen ook allerlei versieringen voor de paarden, ze geloofde dat bepaalde kleuren en versieringen ergens voor stonden, net als de tekens die op het paard geverfd werden. Ze moesten ook echt bepaalde versieringen e.d. verdienen, je kon dan ook de 'rang' aflezen van een ander stamlid. Ze hadden er hele gedachtes achter en vast ook allerlei magische gedachten.

Maar goed echt magisch zijn ze vást niet hahaha! Je moet er van houden óf niet ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:38

Ik heb ook het idee dat mijn merrie aan de leadrope lekkerder en beter in takt loopt als ik de rhythm beads om heb. :j

Paarden zijn namelijk wel geneigd om bij een bepaald geluidsritme daar ook naar te gaan lopen, vergelijk maar het klakken van je tong als je bepaalde oefeningen doet waarbij je je paard in hetzelfde ritme wilt houden.

Verder vind ik het ook gewoon erg leuk staan, en als je op buitenrit gaat klinkt dat zachte gerinkel wel gezellig in het bos! :D Mijn paard of paard dat meegaat heeft er geen enkele hinder van.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:57

simodi schreef:
Ik heb ook het idee dat mijn merrie aan de leadrope lekkerder en beter in takt loopt als ik de rhythm beads om heb.

Ik hoop dat je de rhythm beads bij je paard om doet? :P (geintje natuurlijk)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:58

GreaseMonkey schreef:
simodi schreef:
Ik heb ook het idee dat mijn merrie aan de leadrope lekkerder en beter in takt loopt als ik de rhythm beads om heb.

Ik hoop dat je de rhythm beads bij je paard om doet? :P (geintje natuurlijk)

Kan het bij mezelf zelf ook eens proberen natuurlijk! :+