welke maat hoofdstel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

welke maat hoofdstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 17:25

hallo . k heb een krusing welsh x quarter . nu is mijn hoofdstel te groot . en ik heb werkelijk geen idee of dat nou een full of een cob was . hij stond op zen kleinst voor mijn ijslander . ( is geen ijslands hoofdstel ) nu heb ik dus die krusing . en zijn hoofd is nogal smal. hij is 1.43 ik denk dattie beetje arabier/new forest maar heeft kwa hoofdstel maar weet niet zeker

maar heb ik maat pony nodig of maat cob ?
sorry voor mijn zwaar beginners vraag . eerste keer dat ik zelf hoofdstel koop , op de fokstal hadden we gewoon al een hoofdstel per paard .

hoop dat het hier goed staat .

Ersina

Re: welke maat hoofdstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:28

Bij een smal hoofd val je al snel in PONY, vooral wat neusriem betreft.
Maar hij zou ook een COB maat moeten passen.

Het beste kun je bv je halster meenemen naar de winkel en het personeel vragen om voor die maat een hoofdstel te zoeken en vragen of je het kunt ruilen.
En dus niet op internet gaan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:28

Oude hoofdstel mee nemen naar de winkel en gewoon andere maten er naast leggen. Dan weetje dat hij kleiner moet kunnen als je huidige hoofdstel.
Of even het hoofd van je paard op meten

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:32

Met verstellen heb je wel een redelijke marge, ik had een pony die 5cm kleiner is als die van jou, met ook een klein Welsh/Arabier koppie. Ik had daar een Cob voor, maar die was ook te groot. Dus zou voor een maat pony gaan denk ik.