Uitrijdeken + boomloos zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar_1995

Uitrijdeken + boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 20:06

Hey,
Ik wil voor het buitenrijden een vliegen uitrij deken bestellen.
Echter heb ik een boomloos zadel en vraag ik me af of dit wel gaat passen, gezien dat de zadeluitsparing waarschijnlijk de maten heeft van een boomzadel, toch?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij er wat meer over vertellen?
Ik heb een barefoot cheyenne maat 2, en het zou gaan om deze deken: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id=10000028&itemno=3520015

Groetjes, Dagmar

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:09

Misschien is het een idee om zo'n uitrijdeken zonder zadeluitsparing te nemen, igg alleen de acherkant & dan recht afgesneden. Je moet t dan met klittenband aan de achterkant/zijkant van je zadel bevestigen.
Maar dan heb je wel enkel de achterhand beschermd. ;)

Olikea

Re: Uitrijdeken + boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:13

Ik heb ook zon deken bij mijn cheyenne gehad, wel een maat 1, maar er was echt wel ruimte over in de uitsparing. Zou gewoon moeten kunnen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:21

__Astrid schreef:
Misschien is het een idee om zo'n uitrijdeken zonder zadeluitsparing te nemen, igg alleen de acherkant & dan recht afgesneden. Je moet t dan met klittenband aan de achterkant/zijkant van je zadel bevestigen.
Maar dan heb je wel enkel de achterhand beschermd. ;)

Probleem is dat veel dazen, etc. juist op de hals en borst gaan zitten waar paard ze niet/moeilijk kan wegjagen.
Je kan ook die uitrijdeken met uitsparing voor westernzadel krijgen.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:26

Ik heb een Barefoot London maat 2. Ik heb een vliegendeken ´nierdeken´die aan de voorkant helemaal open kan met klitteband. Harry´s Horse. Die doe ik dan onder de seatsafer door en dan maak ik daar het klitteband vast voor het zadel. Over zijn hals doe ik dan het halsstuk van zijn wei vliegendeken. dan is hij helemaal ingepakt en het past super om je zadel. Verschuift aboluut niet en deken knelt nergens achter je zadel en je zit zelf niet met je kont op de deken. Dus ook geen schuurplekjes van harde stiksels!
Voordeel van losse hals met losse nierdeken is ook dat het nooit kan gaan knellen op de schouder bij het lopen.

Op deze site zie je een soortgelijk deken. http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... s/DERY0001

Als ik een keer een foto van mijn creatie voor je moet maken hoor ik het graag.

Dribbelkont

Re: Uitrijdeken + boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:11

ik heb een ghost en heb een amigo fly vliegendeken van de paardendrogist
is achter beetje te ruim maar past perfect verders