Ik wil een nieuw bruin kalfslederen dressuurzadel aan gaan schaffen voor een breed paard met een vrij rechte rug. Het lijkt wel een onmogelijke opgave, pfff..
Ik wil echt kwalitatief een A-merk met een wijde boom. Ik heb in gedachten bv een passier optimum dressage. Ik wil alleen geen maanden wachten. Dus wie weet nog wat meer merken of modellen die aan mijn eisen voldoen, want tot nu toe kan ik nergens een zadel vinden.
Ik wil een A-merk, dus dat mag ook wel wat kosten. Maar die zadels spreken op de site van arno brant mij niet zo aan, dat is puur afgaand op hoe ze eruit zien. Ik wil een wat gladder zadel qua leer en zonder stikels bij de kniewrongen.
Het Arno Brandt zadel mag je precies zo samenstellen als je wilt..dus met glad leer en zonder stiksels als je dat wenst!
Johanna59
Geplaatst: 31-07-11 14:03
Eigenlijk doet merk toch niet ter zake? Een zadel moet primair goed op je paard liggen. En dan moet je er als ruiter ook nog goed mee kunnen rijden. Een goed zadel hoeft niet perse ook een heel duur zadel te zijn. Kwaliteit moet wel goed zijn. Voor het aanmeten van een zadel, een goede zadelmaker laten komen. Deze kan dan verschillende merken op je paard laten passen en jou er mee laten rijden.