Want er wordt veel gesproken of de voor- en nadelen van boomloos rijden, maar je weet pas of iets goed of fout is (voor wat betreft boomloos rijden) als je het een langere periode gaat gebruiken.
Ik heb sinds kort een BF Cherokee en vind het helemaal geweldig, eerst reed ik 3/4 x in de week maar nu moet ik mij inhouden om niet iedere dag te rijden
Je zit zo super relaxed en mijn merrie vind het ook helemaal super, ik zocht ook bewust naar een flexibel zadel ook ivm haar leeftijd (19 jaar).
Je kunt er ook fenders met westernbeugels aan hangen voor de dagen dat je geen zin hebt om je om te kleden voor het rijden, super handig, bijna 2 zadels in 1.
Ik heb nu maat 1 terwijl ik confectie maat 42 heb, maar ik pas er super in en het geeft mij ook een heel veilig gevoel, mede door de hoge cantle.
Ik wil niet meer anders.
(Barefoot Cheyenne)
Nouja, we hebben er nog wel 6 maar die gebruiken we niet
We hebben veel zadelproblemen gehad, en na een testweek waren we overtuigd
. Jaren barefoot gereden en vorig jaar mei wegens rugklachten over gestapt op een startrekk western. Ik heb ook tussendoor nog een half jaartje op een freeform enduro gereden maar dat was het niet helemaal voor mijn pony. 

). Op mijn hafje heb ik een Cheyenne liggen. Ik vind zelf de Cherokee en de Stella wel fijner ivm de kniestukken. Ik zie niet in waarom ik óóit nog over zou stappen op een boomzadel. Het nu van een boomloos heeft zich meermaals bewezen voor mij en mijn paarden