transsportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mw_horselove

transsportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 14:21

ik mag naar de ponyclub en zommige gebruiken transsportbeschermers ik zelf vindt dat onzin :j maar mijn vader zegt dat ik dat wel moet gebruiken. wat vinden jullie over transportbeschermers?

LiseFederer

Re: transsportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:24

Ik gebruik transportbeschermers voor lange reizen bv als je langer als een uur moet rijden.
Als je maar 20 min moet rijden doe ik het niet , mijn paard is rustig op de camion .
Als je paard zich snel verveelt en rap stampt op de trailer zou ik ze idd wel aandoen .

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:26

transportbeschermers zijn geen onzin.. hoever je ook moet rijden als hij met het uitladen naast de klep stapt kan hij zichzelf verwonden -O- ik gebruik altijd transportbeschermers

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:27

nee das waar . daar heb je gelijk in maar met 9 paarden heb je wel je werk als je dat allemaal moet doen..

Anyssax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:28

Ik denk dat dat per paard anders is, en je het dus ook per paard moet bekijken. Want die dingen helpen bij een ongeluk toch weinig of niet.

Als je paard altijd lekker relaxed de trailer op loopt en daar blijft staan en er weer op een normale manier uit loopt zou ik denken, gewoon peesbeschermers en springschoenen.

Maar heb je er een die al moeilijk te laden is, en vervolgens onrustig in de trailer staat, en met uitladen met een mega sprong van : ha, hier ben ik, de trailer uit komt. Dan zou ik ze wel om doen om verwondingen trachten te voorkomen ;).

Maar nogmaals, ieder zijn eigen keus!

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:30

LiseFederer schreef:
nee das waar . daar heb je gelijk in maar met 9 paarden heb je wel je werk als je dat allemaal moet doen..

dat is ook weer waar :j

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:34

YRT -> HAR

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:44

Ligt inderdaad aan je paard! :j Ik zou het wel doen. Zoals hierboven wel word gezegt dat je bij rustige paarden wel peesjes en springschoenen om kan doen kost even veel werk als transsportbeschermers. En zo duur hoeven transsportbeschermers niet te zijn :n

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:46

ik doe ze toch aan, ooit had ik een verzorgpaard, die net 1x zonder werd ingeladen, sliert hij niet naast de oplaadklep en had hij wel geen wonde van aan z'n sprong tot hoef..
Een paardje die altijd rustig op de trailer staat is nog geen teken dat er nooit iets fout kan lopen, zo blijkt maar :j

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:58

Nadat mijn paard zich open heeft gehaald aan de klep, doe ik ze standaard altijd om!
Die van mij was ook altijd super rustig op de trailer, maar met uitladen stapte hij toch een keer naast de klep. Wat heb ik een spijt gehad dat ik hem toen alleen peesbeschermers om had gedaan.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:20

Onze paarden gaan niet zonder transportbeschermers en deken de trailer op. Je paard kan nog zo makkelijk en braaf zijn, maar er kan ook met makkelijke paarden iets gebeuren. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Denk alleen al aan uitglijden op de laadklep en bijvoorbeeld door vallen over de tegels of grind. Transportbeschermers zullen echt niet alles tegenhouden, maar zullen we de ergste schade opvangen (heb het zelf al mee gemaakt en was zoooo dankbaar dat ik hem goed had ingepakt).
Of wat denk je van de mede weggebruikers. Er zal maar een roekeloze rijden op je trailer inrijden. Ook hiervoor besef ik dat transportbeschermers niet alles zullen voorkomen, maar ze zullen wel een groot deel opvangen.
Wij gebruiken ook mooie stevige modellen en niet van die dunne slappe beschermers. Mijn motto is dat voorkomen beter is dan genezen. En als je wel iets overkomt en je had geen beschermers om zeg je "had ik maar"" .
Ik ben gewoon liever extra voorzichtig.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:56

Misschien kan je een volgende keer voordat je een vraag stelt even in de zoekmachine kijken of die vraag niet al vaker gesteld is. Er zijn best vaak topics over transportbeschermers :)

Mijn paard staat op het moment niet vaak meer op de trailer, maar als ze erop staat heeft ze altijd transportbeschermers om. Van die hoge stevige. Altijd gedaan en zal ik ook altijd blijven doen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Mijn paard is gewend om ze dan om te hebben en weet ook niet beter.

Zoveel tijd kost het echt niet om ze om te doen, beschermers voor het rijden er alvast onder, dan hoef je dat ter plaatse niet meer om te doen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:49

Ik deed ze vroeger met korte ritjes nooit om, maar nu echt áltijd, pas was mijn paard gevallen in de trailer en had gewoon een deuk getrapt in de trailer (ding is onwijs stevig en was net nieuw, rede van vallen hij had geplast en was glad geworden en hij staat niet heel stabiel).
En zn beschermers waren aardig beschadigd, je schrikt je rot als je je paard van 1.72 zo ziet liggen, gelukkig heeft ie er helemaal niks aan overgehouden maar was zó blij dat ie zn beschermers omhad... hij had zn benen onwijs kunnen verwonden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:56

Als mijn paard alleen staat gebruik ik meestal alleen springschoenen omdat mijn paard makkelijk haar eigen ijzers aftrapt.
Transportbeschermers alleen als ik op wedstrijd moet en dus langere afstanden moet rijden of ze staan met 2.

Een deken doe ik zelden of nooit op, want mijn paard zweet zich anders te pletter tijdens transport. Dus max een fleece in de winter als ze geschoren is en als ze lang moet wachten ter plekken een andere (droge) fleece of staldeken.

mw_horselove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:36

oké bedankt voor de reacties.. maar wat kosten transportbeschermers dan? ik wil er niet al m`n geld aan kwijt zijn

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:41

Ik heb een hele set nieuw voor 25,- gekocht. Hoge beschermers, mooi stevig, van HH. :)

pipi94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:11

ik heb een ontzettend rustige pony die zich eigenlijk niet beweegt op de trailer ;)
daarom heb ik vaak geen beschermers om, tenzij we echt lange afstanden gaan rijden!
je hebt die dingen in hele verschillende prijsklasse's!
de goedkoopsten zouden denk ik ronde de 20 euro zijn!

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:15

idd vanaf €20,- zo`n beetje. hoe steviger en mooier (hiermee bedoel ik dan een printje ofzo) hoe duurder
maar het draait wel om veiligheid van je paard dus wel een beetje stevige kiezen :j

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:55

Ik ben persoonlijk niet weg van die goedkope slap nylon (meestal rond de 210D) beschermers.

Ik heb zelf liever een wat stevig model van sterker nylon met dikkere voering (schuimrubber/ borg). Als je een wat beter model neemt beginnen die vanaf ongeveer € 45,- (bijvoorbeeld de Equi-Theme Colorado is een mooie basis beschermer).

HeleneVdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:38

Ik gebruik altijd transportbeschermers!
Een kleine hapering is genoeg voor een grote wonde...

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:45

ik gebruik ze nooit.
als ik die dingen omdoe begint mijn paard juist onrustig te worden.
heb ik ze niet om merk ik hem niet eens in de trailer.