Thorowgood zadels

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:46

Hallo,

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat informatie / ervaringen etc over de Thorowgood zadels.
En ik neem aan dat er vast wel Bokkers zijn die me wat meer over deze zadels kunnen vertellen? :)

Suzan_bobar

Re: Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:50

Fijne zadels! Heb er endurance mee gereden :j
Ik zou als je echt meer info wil eens contact opnemen met Helen van Dijk http://www.happyhorseadvies.nl zij verkoopt ze en is een zeer kundig zadelmaker. Ze kan je alle in and outs vertellen over deze zadels. Wat wel en wat niet.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:55

ik heb zelf een t6 en ben er SUPERRR blij mee. Ideaal voor als je vaak van paard wisselt of een paardje hebt wat nog groeit (jong is). Ik heb mijn zadel van Heleen Klumper ook daar kun je terecht voor vragen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:30

Ik lees even mee! ik ben ook opzoek naar een nieuw (dressuur)zadel voor mijn paard. En ik viel op thorrowgood. Weet iemand hier zadelmakers die ze verkoopt en aanpast?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:33

Ik heb er jaren terug eentje gekocht en die bevalt nog steeds super :D Weet even niet meer welk model (model is nu niet meer verkrijgbaar), maar in ieder geval XXWide omdat ik een brede pony hebt. Ze konden destijds breder dan de Winctecs met verwisselbare boom, wat voor mij echt ideaal was. Ze zijn in ieder geval betaalbaar en ik vind ze super zitten. Nu, na minstens 6 jaar gebruik, nog steeds in hartstikke goede conditie. Dus qua kwaliteit ook niks mis mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:40

Ik rijd er ook met veel plezier mee :j
Voordelen:
-Goed aan te passen, zowel de boom kan worden verwisseld (veel maten) en ook de kussens kunnen bijgevuld worden (wolgevuld)
-Relatief korte zadels, dus passen ook op kortere paarden/pony's
-Heel makkelijk in onderhoud, natte doek er over en ze zijn schoon
-Knie en/of kuitwrongen kun je zelf plaatsen of er af laten, de wrongen zitten dus altijd goed, ook kun je kiezen of je de beugelriemen over of onder het zweetblad wilt
-De T6 ziet er echt uit als leer
-Laag gewicht
-Niet duur in vergelijking met nieuwe leren zadels
-Blijft netjes, ik heb het zadel nu een jaar (T6 veelzijdigheid) met de beugelriemen over het zweetblad, en toch zie je nauwelijks gebruikssporen.

Nadelen:
-Zweterig, dat is het enige 'nadeel' dat ik heb gevonden na ruim een jaar rijden met een thorrowgood zadel. Ze zijn (net als kunststof schoenen) wat zweteriger dan leer. Zowel voor ponylief (sneller dekje nat onder het zadel) als voor mij (bij veel doorzitten). Niet extreem hoor, maar je merkt wel iets verschil met een leren zadel :j

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:47

Ik heb nu ook een jaar een Thorowgood, de veelzeidigheids met suede (T4?)
Ik vind hem super, Past goed en is ook goed aan te passen. Tot heeeeeel breed zoals mijn lekkere brede ouderwetse Haf is!!! Ze hebben ook twee versies, de gewone warmbloed voor 'gewone' (warmbloed)paarden/ponies en de Cob voor Bredere harries!
Ik kan me helemaal vinden in de post boven mij wat betreft de voordelen!
Meer zweten is me eigenlijk niet zo opgevallen. (Ben ook niet zo van het vele doorzitten) Paardje heeft er bij mij in elk geval geen last van.
Ik heb voor mijn andere Haf de Kent en Masters dressuur! De leren versie van Thorowgood! Ook een heel fijn zadel.
Ik heb de mijne bij de Zadelboetiek vandaan. Zij woonde toen nog bij mij om de hoek maar zit nu in Klundert geloof ik! Zij past ze ook voor je en maakt ze voor je op maat als dat nodig is (boom en singelstoten verwisselen bijvoorbeeld).
Succes!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:54

@ MightyJoe, Heleen Klumper van Riel Klumper ruitersport verkoopt ze en past ze aan. Zij heeft ook de leren versie van Thorrow Good dat is de Kent en Master. Ik heb ook niet echt het gevoel dat het zadel wat meer zweet dan normaal, misschien omdat zowel paardlief als ik allebei ENORME zweters zijn := .

Veel succes met zoeken, en misschien kopen denk niet dat je er spijt van gaat krijgen ;)!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:42

Heeft de Thorowgood dressuur een gedwongen zit of valt dat wel mee? Ik rijd nu met een vlakke zit en weinig wrong en dat bevalt me eigenlijk wel.

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:51

Ik ben altijd erg tevreden geweest over mijn thorowgood zadel. Erg gemakkelijk in onderhoud en hij zat erg fijn. Ze blijven ook na intensief gebruik er erg goed uitzien en ze zijn goed aan te passen op je paard en op jou zelf. Ik heb de cob omdat mijn pony wat breder was in zijn bouw.

Helaas heb ik mijn t4 zadel nu te koop omdat het niet past op mijn nieuwe paard.

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:55

Ik heb ook een thorogood zadel (kunststof) dressuur, deze had ik gekocht voor een tweede paard, het paard is inmiddels verkocht en nu gebruik ik het zadel voor mijn buitenritten. Lekker makkelijk schoon te maken omdat ik nogal van boscrossen houd :D waarbij we vooral in de winter lekker onder de drek weer terugkomen.
Ik vind het een erg fijn zadel omdat je er erg vast in zit. Wat voor buitenritten met een springerig paard wel fijn is....
Bovendien is het mogelijk de boom te verwisselen, wat ook fijn is als je een keer een ander paard krijgt, dan hoef je niet gelijk een nieuw zadel te kopen.
Ik heb het zadel gekocht bij Piaffe ruitersport in Kuinre.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:21

Hier ook een thorowgood, een t6 cob versie.
Ideaal zadel, geen gedwongen zit maar vrij vlak.
Kort zadel, makkelijk te reinigen en lekker licht.

MegsFotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:14

Ik heb een thorrowgood gehad, ik had hem voor mijn fjord dit was helaas niet zo een succes. voor de rest zijn het wel fijne zadels maar ik persoonlijk kies liever voor wintec

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:19

_Dune_ schreef:
Heeft de Thorowgood dressuur een gedwongen zit of valt dat wel mee? Ik rijd nu met een vlakke zit en weinig wrong en dat bevalt me eigenlijk wel.

De mijne, een t6, absoluut niet. Daarom ben ik er ook zo blij mee, ik heb graag een wat vrijere zit.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:21

Ik heb een Thorowgood t4 cob dressuur, tweedehands overgekocht (was een jaartje oud) en gebruik hem zelf nu een jaar. De singelstoten zijn aan de onderkant (paard kant, dus zie je niet) niet meer mooi, maar voor de rest ziet het zadel er nog goed uit.
Zit ook heerlijk.

_Dune_ schreef:

De zit is niet zo diep en de kniewrongen zitten met klitteband, dus je kan ze aanpassen zodat jij lekker zit. Ik heb ze er helemaal uitgehaald, omdat ik liever wat vrijer zit.