Ik heb er eentje van QHP. van fleece, ik vind het een erg fijn deken, heb er ook een van Rabobank is ook fleece. en ik heb er nog een die is superdun !
Maar heb je nou het liefst een dikke of een dunne en naar welke gaat je voorkeur? En waarom?
Puera
Geplaatst: 27-07-11 09:08
Ik gebruik verschillende soorten zweetdekens.
Met 't weer van nu, wat wisselvallig en onder de 20 graden gebruik ik een dunne fleecedeken (van IR). Als 't wat koeler wordt, een dikkere fleecedeken (HH) of mijn wollen zweetdeken met hals (Premiere). Bij vorst gebruik ik de dikke fleecedeken, de wollen deken en nog een losse hals van wol.
Mijn merrie staat in een buitenbox met 24/7 de gelegenheid om buiten te komen. 's Winters krijgt ze daardoor een dikkere vacht. Ik scheer haar onderhals eruit om die sneller droog te krijgen. In combinatie met bovenstaande dekens gaat dat prima.
Ik heb 2 gewone en 1 wollen. ik geef toch wel de voorkeur aan de wollen.
stienmasjien
Geplaatst: 27-07-11 09:19
Ik heb een fleecedeken van Eskadron, en gebruik deze altijd als hij bezweet is bij kouder weer. Het is een vrij dun deken maar voor mijn paard volstaat het wel. Hij heeft namelijk nooit een dikke wintervacht, dus het zweet blijft niet echt 'plakken' in z'n haren.
Ik heb voornamelijk scapa dekens, in de winter als de paarden geschoren zijn krijgen ze een deken met hals. Welk merk weet ik zo even niet. Wel fleece.
Ik heb 2 fleece en een wollen deken. Wollen deken gebruik ik als ik men pony heb gewassen. en de fleece deken gebruik ik als ik op wedstrijd ga. Ik doe ze nooit onder een deken want daar zakken ze onder uit en gaan strak zitten.
Ik heb zwaardere kwaliteit wollen dekens (3). Kosten wel wat, maar zijn veel beter dan die wollen van 40,- En heb 1 fleece, vind ik persoonlijk helemaal niks.
Ik heb een blauwe van KWPN. Er tevreden mee. Hij hoeft namelijk alleen aan de voorkant vast (lui!). Lekker makkelijk
Leonieke
Geplaatst: 28-07-11 10:24
Het ligt eraan wat voor een weer het is en hoe bezweet mijn paard is. En of hij op stal gaat of dat hij nog met de trailer moet .
Maar voor een bezweet paard gebruik ik over het algemeen gewoon een fleece deken. Na het wassen doe ik altijd een AaBe zuiver scheerwollen deken op en een extra deken naar mate hoe koud het is. Hartje winter gebruik ik wol en/ of een dubbele fleece zweetdeken. Ik heb ook net een 300 grams gevoerde dubbele fleece deken gekocht voor komende winter. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen .
Wij hebben ook verschillende. Een van BR jos lansink, daar zit ook waterdichte stof tussen. Een van Geologic decathlon) gewone, Een van HH, deze is lekker zacht En ook nog een wollen, maar deze gebruiken we niet En dan zijn er nog een paar, maar die gebruik ik niet.
Leonieke
Geplaatst: 28-07-11 19:57
courtjuh schreef:
Klinkt interessant die laatste...
Gaaf he . Ik zag hem staan en moest hem gewoon hebben voor mijn koukleum . En hij is nog eens heeeeeel mooi, super handig model met afneembaar singels en heerlijk zacht. Zit er sterk aan te denken er nog een ander kleurtje bij te kopen .