Stal Sellier Paris zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Stal Sellier Paris zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:06

Ik kwam een mooi zadel tegen van een voor mij onbekend merk.
Het leer, stiksels e.d. zijn van zeer goede kwaliteit, de vulling veerkrachtig, hij is goed symmetrisch dus ik als zadelfreak kon hem niet laten liggen.

Maar ik vraag me eigenlijk wel af wat ik heb gekocht.
Dit zadel komt uit Frankrijk (Parijs).
Is iemand bekend met dit merk?
En zo ja, hoe zijn de ervaringen hier mee?

Afbeelding

Afbeelding

http://i51.tinypic.com/f9pgcp.jpg

http://i53.tinypic.com/i76jvl.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-07-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Te veel aan foto's omgezet in link.

hesterve

Re: Stal Sellier Paris zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:16

Dit merk zegt me niets maar vind het er goed uitzien op de foto. Heb met google gezocht maar vond 1 advertentie op mplaats(of is dat deze?) Misschien als je op franse site's gaat zoeken dat je nog wat tegen komt....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:26

Dat is hem inderdaad hesterve.

Ik ben gaan kijken en hoopte stiekum een Guy Chanel zadel te vinden en dacht dat het anders een Henri de Rivel zou zijn. Dat was het beide niet, maar de kwaliteit van het zadel verbaasde me zo in positieve zin dat ik hem gewoon heb gekocht. Ik heb hem nog niet eens gepast, ik hoop natuurlijk dat hij goed zit.

En los daarvan ben ik ontzettend nieuwsgierig naar ervaringen. Ik dacht dat ik de meeste zadels wel kende, maar het tegendeel blijkt.

Mijn frans is overigens niet zo goed dat ik soepel over de Franse sites heen surf (en het ook nog echt begrijp).

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:52

heb je zelf wel ervaring met henri de rivel? Ben voor een paardje wat ik net ingereden heb nog op zoek naar een sprngzadel. Mn kn tango(dressuur) ligt prima op hem maar de eigenaar wil er mee gaan springen en de springzadels die hij heeft zijn allemaal te smal...(ctd medium boom, chamberlaine smalle boom en een jc medium boom) .Denk dat de max voor een 2de hands zadel op 5 a 600 euro is wat ze er aan uit willen geven. De eigenaar is niet zo makkelijk met internet ben voor hem dus een beetje aan het rondlijken.
Vond jou foto trouwens mooier al degene die ze in de advertentie had gezet. Is die vale streep bij de lepel goed opgelost met poetsen? Op de foto ziet het eruit als een heel degelijk zadel! Mocht het bij jou nu niet passen en zit er een brede boom in dan is er misschien nog een deal te maken :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:26

Ik heb wel met een HdR gereden op mijn vorige paard. (rondgeribd met een zeer hoge schoft). Dat zadel lag goed. Voor dat paard heb ik een hele lange zadelzoektocht achter de rug, de meeste springzadels lagen op haar schoft en als dat niet zo was was de boom te smal. Ik vond de prijs kwaliteit verhouding van HdR goed. Ik zou hem een goede middeklasser willen noemen, kwalitatief vergelijkbaar met zadels als Kentaur en JC.

Vanaf die MP foto dacht ik ook, mogelijk is hij echt beschadigd. Maar als het een Chanel is is het toch de moeite waard. Die foto's zijn echt heel ongunstig genomen. Ik heb het zadel thuis een lik vet gegeven en de streep was weg. Ook nu een dag later is die streep alleen als je heel goed kijkt nog vaag te zien. Straks zet ik hem in de Hamanol en dan ga ik hem van de week passen.
Ik ben wel verder gaan zoeken, mogelijk komt dit zadel bij Forestier vandaan, zoals CTD bij Stubben hoort. Maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Het is overigens een 17,5" zadel met medium boom, dus jij zal er niets aan hebben als mijn paard hem niet past.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:00

Ik denk dat het zadel 1 van de betere B-merken moet zijn ;-)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 09:16

Waarom denk je dat mohica?
Ik schat hem veel hoger in. Ik heb alleen nog geen ervaring hoe hij zich op den duur gaat houden, maar zo op het oog heb ik daar wel vertrouwen in.
Heb je al eens eerder van dit merk gehoord?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:59

Omdat ze heel hard lijkt op een zadel van by Sellerie Gilbert ( 1vd bekendste ruiterzaken in Belgie).
Ze lijkt veel op het zadel dat zij maken ;-)

En op hun site (http://www.stal-sellerie.com) vindt je niet eens een zadel :/

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:41

@mohica, bedankt voor je link.

Jammer dat er geen zadels op die site staan, want het logo is gelijk dus dat is zeker waar hij oorspronkelijk vandaan komt.
De vorige eigenaresse heeft dit zadel in Frankrijk gekocht toen ze in Parijs woonde.
Ik zie wel dat ze een hoofdstel hebben van 240 Euro. Ik mag hopen dat dat geen B-merk is ;)

Ik kan ook geen foto's van zadels van Sellerie Gilbert vinden om te vergelijken, heb jij toevallig nog een linkje of een (type)naam?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 16:50

Zo op het eerste gezicht ligt hij best goed op mijn paard.
Ik laat er nog een zadelmaker naar kijken en als die het ook goed vindt ga ik er zelf mee rijden:

Afbeelding