zadel aanmeten, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

zadel aanmeten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:50

Mijn pony heeft amper een schoft, ze is heel breed én heeft een korte rug. Na veel geld uitgegeven te hebben aan allerlei zadels wil ik nu een op maat laten maken. Ga nog even een sponsor zoeken. :=
Wie kent een zadelmaker die voor mij eindelijk een goed zadel kan maken, die voor mij en mijn pony past? Een zadelmaker die redelijk betaalbaar is? Ik geef niet om merken, leer of plastic maakt niet uit (wel liever leer natuurlijk :o )
Het gaat mij vooral om de prijs, zo goedkoop mogelijk, ik weet wel dat een op maat gemaakt zadel vrij prijzig is, maar ik ben niet superrijk ofzoo. -O-
Ik ben benieuwd!

Olikea

Re: zadel aanmeten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:52

Voor mijn pony, ook breed, kort en weinig schoft ben ik na 2 jaar zoeken op de trekker classic endurance pro uitgekomen.
Semi boomloos, mooie kwaliteit leer, zit erg lekker. En is zelf breder te maken mocht je pony nog groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:53

Heb je massimo ook geprobeerd? of Zaldi? Dat zijn zadels die vaak goed werken voor brede korte pony's

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:10

Hoe zijn de andere zadels gekozen? Op de gok, of met behulp van een erkend zadelpasser? Een zadel op maat maken zou ook bijvoorbeeld een wow zadel kunnen zijn (alle onderdelen zijn er in vele soorten en maten, en zo kun je je ideale zadel samenstellen, uiteraard met hulp van een wow-expert erbij)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 19:40

Bedankt voor de tips :D
Mijn andere zadels zijn op de gok gekocht. De 1e kwam uit de winkel maar dat zadel was te lang. Kon ik helaas niet meer terugbrengen. Ik heb daarna 2ehands zadels geprobeerd maar ze kiepen allemaal op. Heb hier nog een dressuurzadel waar een wijdere boom in zou kunnen, maar ik vrees het ergste ;)

Nog meer tips/ideeen? :)

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:42

een zadelmaker (of winkel) laten komen en dan samen gaan passen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:44

dan zou ik eerst op zoek gaan naar een zadelpasser die een hoop goede tweedehands en goedkope nieuwe zadels heeft. Dikke kans dat je dan wel een passend zadel gaat vinden, zonder meteen op maat gemaakt te moeten nemen :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:05

Oke, dat kan ik ook nog wel proberen. Maar aangezien er een hele hoop zadelpassers zijn die nog minder goed zien dan mij of een zadel goed ligt.. ( :+ ) hebben jullie nog wat namen voor mij van GOEDE passers met zadels? :o

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:07

marielleg86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:44

Ik heb goede ervaringen met Hietmoat uit Zelhem. Ze hebben een website en komen door hele NL. Ze meten het paard op en kijken ook hoe hij beweegt. Ze hebben ook veel 2ehands zadels! Ik zou wel echt een zadelpasser laten komen. Een goed passend zadel is belangrijk! en het is ook zonde geld als je een zadel koopt wat achteraf niet blijkt te passen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:58

Arno Brandt, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat hij niet zo duur is. Voor meer info moet je maar even in het Arno Brandt topic kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:31

County mill is echt goed. En hij heeft ook massimo's (waar ik toch wel een kans van slagen bij verwacht) Verder heeft hij nog een eigen merk speciaal voor korte paarden. Maar daar heb ik geen ervaring mee