Na veel zadelgezeur ben ik sinds een tijdje overgestapt op boomloos en na even wennen (vooral tussen mijn oren) ben ik erg blij met mijn Barefoot london.
Mijn pony loopt er ook goed en ruim onder.
Wat ik helaas wel zie is dat de barefootpad schuurt bij haar schouders en achterop de rug.
Ik heb laatst al een pad met echt wol gekocht maar hierbij hetzelfde.
Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe opgelost? Welke pads zijn nog meer geschikt?
Ik heb een london maat 2 dus volgens mij past de christ pad er dan niet onder...
Het zadel is inderdaad wel vrij groot maar lijkt op zich geen probleem te moeten zijn.
Wel kan het inderdaad aan de achterkant wat sneller schuur-probleempjes geven maar deze tijd van het jaar is dat wel vrij apart met de kortere zomervacht !
Ik zie de schuurplekjes niet zo duidelijk eigenlijk...?
Dat samenklonteren door huidvet is wel typisch een verharding die sneller schuurplekjes kan geven , het ene paard is daarin erger dan de andere...zowel qua gevoeligheid voor het schuren als qua vettige rommel achterlaten op de pad
Maar wol / vacht die gaat samenklonteren is dan nog vervelender qua schuren dan een gewoon simpel dekje met wat huidvet erop....
Is het echt zo erg dat ook even afborstelen na een rit niet helpt om de pads wat zachter te houden ?
ja hoor dat lukt wel als ik het even borstel is het weer zachter. Alleen bij haar schouders (de donkere plek zeg maar) daar zit het zadel best wel strak en zit er geen bescherming als wol of vulling. Alleen de rand van de pad. Zou dubbele inlages nog iets kunnen schelen denk je? Of weet je toch een andere pad?
mij lijkt de pommel wat smal voor dat paard? Daardoor sluit het zadel dan niet mooi aan om het paard het word dan als het ware omhoog gegooid tijdens het rijden. Weet je zeker dat het de juiste pommel maat is die je in het zadel hebt zitten?
Het kan een vertekenend beeld zijn omdat je paard met het hoofd omlaag staat op de foto. Heb je toevallig een foto met zadel erop waar ie het hoofd normaal houd? Als de pommel te smal is zal tijdens het lopen het zadel idd van voor-naar-achter schuiven,dan omsluit het zadel je paard niet maar ligt gewoonweg te hoog.