Welk zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1990

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 16:13

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, ik rijdt nu zo'n twee jaar met een anatomica orion zadel. Maar ik vind hem toch niet zo fijn. Het zadel heeft behoorlijk dikke kniewrongen waardoor ik weinig bewegingsruimte heb met me benen. Dit vind ik achteraf toch niet zo heel prettig, misschien ook omdat ik niet zo'n lange benen heb dat je daardoor nog minder bewegingsruimte hebt in een zadel. Hierdoor gaan mijn benen ooit hele rare dingen doen om goed de hulpen te kunnen geven.. haha

Maar nou wil ik dus een nieuw dressuurzadel gaan kopen met niet zo'n dikke kniewrongen.
Het zadel moet wel tweedehands te verkrijgen zijn want heb ongeveer 1000euro ter beschikking.

Heeft iemand ideeën voor mij? Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:17

Zijn het echt alleen de wrongen die je dwars zitten en heb je nog andere puntjes? De goedkoopste oplossing is namelijk om de wrongen bij een goede zadelMAKER te laten verkleinen. Ze kunnen zelfs aangepast worden naar de vorm van je benen en ze bijvoorbeeld dus wel hoog laten maar minder breed richting het zweetblad.

Lisette1990

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 16:31

Oh oke dat wist ik niet, verder zit het zadel wel lekker zacht dus daar is niks mee..
Maar kan dat bij alle zadels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:33

Bij jouw zadel waarschijnlijk wel. Bij iets van zadelmarkt hoef je dat niet te proberen maar jouw zadel is van dusdanige kwaliteit dat zoiets echt netjes aangepast kan worden. Bij een goede zadelmaker zal je het ook niet van origineel kunnen onderscheiden.

Lisette1990

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 17:23

Oke, maar ik ben beetje bang voor als het wel mislukt. Dan zit ik met de gebakken peren.. haha
Dan wil ook niemand dat zadel meer van mij kopen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het laten aanpassen van een standaard zadel??