invetten voor wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

invetten voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 08:36

Hai!

Ik vroeg me af of jullie elke keer voor een wedstrijd je tuig even invetten.
Ik heb a.s. vrijdag mijn eerste wedstrijd en het hoofdstel kan voor die tijd nog wel een likje verf gebruiken.
Kan ik dat a.s. donderdag nog doen? Of droogt het dan niet goed genoeg?

Alvast bedankt,

moelly

Suusie22

Re: invetten voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:28

ik doe net aan wedstrijden,, maar als ik het zo hoor kun je het beste wel ff invetten, dan ziet het er weer een stuk mooier uit.. dat kan donderdag nog wel ja.. ik weet niet hoelaat je vrijdag moet starten?? als je 'sochtends gaat starten kun het beste donderdag ochtend de boel ff goed invetten enzo.. als je later moet starten kan het donderdags ook wat later ;)

veel succes met je wedstrijd :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:29

Vetten kan zeker nog, dat kan ook de avond vooraf nog.

Citaat:
nog wel een likje verf gebruiken

Verven zou ik niet doen, dat moet langer intrekken, hoewel ik denk dat "verf" een schrijffoutje is.

Veel succes alvast!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:09

Invetten doe ik meestal de dag van tevoren. Maar dan moet je er wel even een doek overheen halen voordat je er met je witte rijbroek op gaat zitten. In de zomer rij ik veel wedstrijden en dan doe ik niet elke keer invetten. Meestal haal ik dan alleen een babydoekje erover zodat het er weer netjes uitziet.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:11

Indd verven zou ik niet doen! ook als je zwarte ledervet/olie hebt is het zonde als het vervolgens afgeeft aan je broek of bedoel je alleen je hoofdstel?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:12

ik doe alles de dag van te voren even schoonmaken en invetten. Dat doe ik voor iedere wedstrijd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:37

Haf_Kadans schreef:
ik doe alles de dag van te voren even schoonmaken en invetten. Dat doe ik voor iedere wedstrijd.

Pff als ik dat moet doen ben ik mijn spullen elke week toch wel 2x aan't poetsen, word het leer ook niet heel veel beter van. :P

Ik zou gewoon donderdagochtend even vetten als ik jou was :)
En goed uitvegen ook, anders heb je een zwarte rijbroek als je zwarte vet gebruikt.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 17:51

vet en 'verf'.

Vetten omdat het wel weer tijd is en verf omdat er sommige stukken een beetje zijn gesleten en nu dus bruin zijn geworden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:52

Dat zou ik niet 1 dag voor de wedstrijd doen. Liever dan morgen ff doen. :j ivm risico afgeven

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:57

Ik had t zadel 1 week van te voren ingevet etc, helemaal schoon + wat olietjes enzo, nu is mn hele broek verpest dus ik zou t alleen even schoonmaken xd

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:46

ik doe het altijd een avond van te voren

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:57

Hoofdstellen doe ik meestal direct na de wedstrijd, ik heb voor de wedstrijden aparte hoofdstellen namelijk.

Ik maak ze gewoon alleen schoon met zadelzeep van stubben. Zo nu en dan doe ik daarna wat dressing erop.
Zadel idem dito, alleen die gebruik ik ook gewoon dagelijks, dus daar gaat de dag voor de wedstrijd zadelzeep overheen, en soms dressing

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:53

Ik doe het altijd gewoon op de dag zelf of de dag ervoor, gaat prima! :D

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:37

Verven zou ik dan zsm al doen.
En vetten donderdagochtend.

Patatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:00

Ik gebruik altijd zeep na het rijden . Houdt het leder als nieuw en dan heb je ook minder werk om het schoon te krijgen voor een wedstrijd

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:01

Ik vet een paar dagen van te voren in, zodat het gepiep van het zitvlak weer weg is tegen zondag. Hoofdstel kan de dag zelf nog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:32

Hangt er vanaf wat je erop smeert of het afgeeft op je broek. Wij hebben een soort bijenwas van Stubben, dat trekt heel snel in en kun je makkelijk nawrijven met een doek. Is kleurloos bij opbrengen dus geen zwarte vegen op je witte broek. Wij rijden nu geen wedstrijden maar poetsen deed ik altijd gewoon de dag van tevoren, nam ik ook gelijk mijn laarzen mee. Is als je zoals wij deden 1 a 2 keer per maand op stap gaat goed te doen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:00

Ik vet ook de middag/avond van tevoren nog. Eerst schoonmaken met zadelzeep en dan vetten, kan prima. Smeer er alleen geen dikke laag vet op. Dat deed ik op mijn singelstoten, en die waren dus nog wel vies en glibberig, de dag erna. Beste kun je voor de zekerheid nog even een zachte, schone, niet pluizende doek over je tuig heen halen, voor je er met je witte spullen op en aan gaat zitten ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:27

Ik deed altijd de dag voor de wedstrijd even poetsen met lederdressing, gaf nooit af, maar moet je er ook geen hele liters opsmeren natuurlijk. Tegenwoordig doe ik elke keer als ik iets gebruikt heb (zadel, hoofdstel, laarzen etc) het even af met leerpoetsdoekjes, kost nauwelijks tijd en je leer wordt er mooi soepel en schoon van, hoef je voor wedstrijden ook niet meer te poetsen.

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:45

Paar dagen van te voren en misschien een paar uur van te voren? Met iets dat het wat glanst. :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:09

Ik doe het inderdaad ook altijd een paar dagen van te voren. Heb wel eens gehad dat ik het één dag van te voren had gedaan, toen ik de volgende dag op stal kwam was het nog niet helemaal ingewerkt. Helaas voor mij regende het die dag dus je kunt wel raden hoe mijn witte rijbroek er destijds uit zag :D gelukkig is mijn broek wel schoon geworden!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:11

Ik veeg er even overheen met een vochtige doek of wat zadelzeep,vetten doe ik eigenlijk nooit.
Zeker het zitvlak niet.Zadel heeft niet veel vet nodig als je er niet mee in de regen rijdt.
Vetten sowieso niet te vaak doen,dan beter met een lederdressing!