Welk Dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merrr

Welk Dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 20:44

Hoi Allemaal,

Ik zit er toch over nadenken om een ander zadel te nemen, ook omdat mijn paard wat breder wordt (bespiering) en ik niet helemaal overtuigd ben van dit zadel.
Over een maand ong. komt de zadelmaker als het goed is weer naar onze stal, maar nu wil ik graag wat ervaringen en advies van jullie.
Ik heb nu een Kentaur penelopa, prima zadel, zit lekker maar ik heb enorm de neiging om mn knieen op te trekken.
Ik zou graag een zadel willen waar ik een beter beenligging van heb.
Ik heb een euroriding luxor gehad, zadel vondt ik heel fijn zitten maar paste helaas niet op mijn huidige paard (het zadel kiepte voorover)

Alvast bedankt!!

Groetjes

Paan

Re: Welk Dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:50

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Schumacher zadel. Nieuw zijn ze echt duur, maar ze zijn ook 2e hands verkrijgbaar.

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 06:13

heey

ik zou me niet scheel kijken op een merk maar de zadelpasser enkele modellen mee laten nemen en dan kijken wat het beste past bij jou en je paard...

het kan zijn dat je dadelijk een heel goed en duur merk hebt wat totaal niet goed ligt op je paard...

KozieZ

Re: Welk Dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:31

Inderdaad gewoon gaan passen met de zaelmaker en het zadel wat goed past en lekker zit, dat is hem ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:05

Advies:
    Laat iemand komen die ook Engelse merken (zijn verder in de ontwikkeling) in zijn assortiment heeft en niet alleen Duitse.
    Laat daarnaast iemand meekijken die verstand heeft van zadels.
    Vraag nog een andere zadelverkoper met een ander assortiment.
    Film alles zodat je later thuis nog eens goed kan bekijken hoe jij zit en hoe je paard onder het zadel loopt.
    Pin je niet vast op een merk.
    En als laatste luister naar je paard, jij kent je paard het beste en kan dus ook voelen of je paard het zadel prettig vind of niet. (ook al roept de zadelverkoper dat het zadel perfect ligt, kan je paard er totaal ander over denken).

Birgitt_Iwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:42

Heb vorig jaar een Ruiz Diaz Jessica Pro gekocht in het bruin. Helaas kwam er al heel gauw gebruikerssporen van de beugelriemen. De zadelmaakster heeft toen nieuwe zweetbladen besteld en er op gemaakt. Helaas heb ik niet de goede zadelmaakster getroffen, want wat ze afleverde was 10x niks...Ik zou me dood schamen om zoiets naar een klant te brengen...Heb toen een nieuwe zwarte zadel van hetzelfde gekregen, maar moet het binnen een half jaar voor de 2e keer op laten vullen. Dat was normaal zei ze..ik heb het nog nooit meegemaakt dat in zo'n korte tijd het weer opgevuld moet worden. En al helemaal niet als je niet bijzonder veel rijdt. (3 x in de week en met tussenpozen door ziekte paard)
Heb er bijzonder veel spijt van, ook omdat het geen goedkoop zadel is.....1450 euro voor betaald.