Amigo 600D Turnout Lite: niet waterdicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Amigo 600D Turnout Lite: niet waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 16:49

Ik heb een aantal weken terug de Amigo 600D Turnout Lite gekocht.
Eenmaal had ik hem opgedaan toen de pony al nat was, dit was de reden dat ik dacht dat hij 'klam' was onder de deken.
Nu heb ik hem er echter gisteren droog onder gezet, en hij is eronder nat.... vind ik niet kunnen.

De winkel waar ik hem kocht gaf me korting omdat er een vlekje op zat. De deken was al verkocht geweest, maar pastte niet.
De winkeleigenaar had de deken laten wassen, en opnieuw laten impregneren.
Nu heb ik altijd begrepen dat je een regendeken eigenlijk niet moet wassen, maar zij verzekerde dat hij waterdicht zou zijn.
Mijn andere deken, op andere pony... de 1200D, heb ik nooit gewassen en is volledig waterdicht.

Hoe zit het bij jullie 600D dekens? Zijn die wel waterdicht of ook niet? Moet ik terug gaan naar de winkel?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:50

Het klopt dat die dekens bij echt veel regen niet waterdicht zijn zijn ze gewoon te dun voor.

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:52

ik heb in totaal ook 3 lite dekens 600D, van 1 ervan was ik overtuigd dat die lek was, paard was er helemaal nat onder, mee terug geweest en na hun test bleek hij niet lek te zijn en kreeg de deken weer terug, volgens hun was het erbij de hals naar "binnen" geregend. de deken heb ik later weggegooid

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:53

Ik ken maar weinig dekens die zoveel regen als nu kunnen houden. Die van mij heeft nooit gelekt, misschien dat het toch met het wassen te maken heeft?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:54

Ik heb de amigo 600D lite ook, 1 keer vermoeden gehad dat ie lekte maar verder houdt ie het wel goed (voor zover ik weet). Alleen ik zou de deken niet opnieuw kopen, scheurt veel te makkelijk. Vind ze nou ook niet bepaald goedkoop, dus prijs-kwaliteitverhouding ben ik niet over te spreken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 17:16

Dank voor jullie antwoorden...
Tja, er zijn niet zoveel winkels die horseware hebben... en ik had snel iets nodig, dit was het enige in zijn maat...
Mmm... misschien toch maar even terug naar de winkel? Het is wel bij zijn schouders ingeregend... gebeurt ook bij mijn merrie met de 1200D... maar dan is alleen de schouder nat... meer niet.
Nu is hij eigenlijk overal nat... en ik heb nog geen reserve voor hem... balen dit.

Farfalla_

Re: Amigo 600D Turnout Lite: niet waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:47

Maar je schrijft dat je pony al nat was toen je hem onder de deken deed? Onder de amigo lite droogde mijn paard totaal niet, dus misschien ligt het daar wel aan?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:01

Ik heb ook een 600D regendeken, en die lekt niet.
Ook vandaag was mijn pony gewoon droog onder deze deken :j
En ik heb hem ook al een keer laten wassen :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:03

Farfalla_ schreef:
Maar je schrijft dat je pony al nat was toen je hem onder de deken deed? Onder de amigo lite droogde mijn paard totaal niet, dus misschien ligt het daar wel aan?

De eerste keer dat hij hem ophad... daarom dacht ik dat het daaraan lag.

vervolgens deze dagen er droog onder gezet... en toch nat :(

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:28

Ik gebruik al zo'n 5 jaar Amigo's en heb tot dusver nimmer problemen gehad. Nu ook vandaag onder de langdurige buien zijn beide paarden nog kurkdroog als ik de 600 dernier er af haal. Ik heb in het verleden ook 1200 dernier gehad. Ook geen problemen. Als dekens terugkomen van de wasserij dan spuit ik op de dekens zelf wel altijd nog een waterafstotend middel. Dit op advies van de deken-wasserij zelf. Zij gaven aan dat dekens na wassen niet zo 100% waterdicht zijn als nieuwe dekens.

Ik zou persoonlijk teruggaan naar de winkel. Je hebt korting gekregen voor de vlek. Niet voor dekens die niet voldoende waterdicht zijn gemaakt.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:30

Ik heb ook de 600d en nog nooit last gehad van lekkage.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:49

Super! Dank voor jullie berichten! Andere paard draagt ook altijd horseware... altijd kurkdroog, ligt dus echt aan deze deken.
Ik ga terug! Arme peerd is nu ook zeiknat.... gaat ie niet dood van, maar het is natuurlijk niet de bedoeling...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:37

Ik heb amigo 600D lite plus, prima staat hij 24/7 mee buiten lekt niet door (enige nadeel is als hals er niet op zit, gaat hij bij hals aan voorkant naar binnen regenen/stromen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:47

Vreemd want bij mij ging alle amigos super goed, zomer en of winterdeken en allen zijn ze waterdicht.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:52

Ik heb altijd Amigo 600 D gehad en altijd meer dan tevreden en nooit ontevreden, altijd droog paard gehouden. Alhoewel met dit weer idd zeer weinig dekens 100 % droog blijven eronder. Als ze nieuw uit de verpakking komen vind ik het 1 van de beste dekens!
Als de pasvorm echter bij jouw paard niet goed is, loopt regen vaak bij de hals naar binnen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:58

Ik vind het een waardeloze deken. Binnen een dag was de binnenvoering gescheurt, enkele dagen later zaten er al een aantal gaten in en hij was dus niet waterdicht.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:55

Ik koop ook geen amigo 600d meer vanwege het doorlekken bij langere buien.
De 1200D gebruik ik nog wel, de pasvorm vind ik zo mooi van de Amigo.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:01

600D en 1200D heeft alleen maar te maken met de scheurvastheid van de stof.
De deken is er echt niet minder waterdicht om.

Ik zou terug gaan naar de winkel, want de deken hoort gewoon waterdicht te zijn!

Ik heb er zelf ook een, en mijn paard is ook met zulke harde regen buien gewoon droog onder de deken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:12

Ik gebruik alleen maar Amigo en momenteel gebruik ik de 600D bij stevige regen, die blijven eigenlijk altijd waterdicht. Ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat ze regen door lieten en mijn paard staat 24/7 buiten (mits het echt heel slecht is). Natuurlijk houd het ergens op als je paard uren in de stromende regen staat, maar dat gebeurd bij vrijwel elk deken. Afgelopen weekend toen het zulk vreselijk noodweer was heeft mijn paard ook een aantal uren buiten gestaan in de aanhoudende stortbui, toen ik haar 's avonds binnen haalde was ze nog helemaal droog onder haar Amigo dekentje. Ik laat ze wel echter altijd opnieuw waterdicht maken als ze toch naar de stomerij gaan om gewassen te worden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:15

Ik heb die dekens al jaren en ze bevallen prima. Ook bij zware en langdurige regen zijn ze bij mij waterdicht. Nu mijn deken al enkele keren is gewassen (wel met speciaal wasmiddel) gaat ie na heel veel regen licht lekken maar dat is echt niet veel, en die deken is al 2 jaar oud.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:20

ik heb die dekens ook 3 jaar gebruikt en nog nooit lekkage gehad met wat voor hevige regenbui dan ook mijn paarden staat 24/7 buiten
ik heb ze alleen nog nooit gewassen dus ik vermoed dat het daar mee te maken heeft

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:22

ik heb een amigo lite 1200D en die heb ik al een paar jaar, en nog nooit een nat paard gehad. dit is natuurlijk ook een 2x zo dikke stof.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:33

Die dekens horen gewoon waterdicht te zijn ...ook bij langdurige regen.Heb vorig jaar ook nieuwe dekens gekocht en die bleken ook niet waterdicht...zelfs een klein buitje werden ze al nat van.Opnieuw geímpregneerd maar nog steeds zo lek als een mandje.
Heb overigens keurig netjes andere nieuwe dekens gekregen.

Hiervoor heb ik nooit last gehad met 0-grams regendekens,ook niet bij hevige buien of de gehele dag regen. Dienier staat overigens voor het aantal draden waar een streng uit bestaat,hoe hoger het aantal,hoe sterker.Dat heeft verder niets met de waterdichtheid te maken.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:03

Papaya schreef:
Ik gebruik al zo'n 5 jaar Amigo's en heb tot dusver nimmer problemen gehad. Nu ook vandaag onder de langdurige buien zijn beide paarden nog kurkdroog als ik de 600 dernier er af haal. Ik heb in het verleden ook 1200 dernier gehad. Ook geen problemen. Als dekens terugkomen van de wasserij dan spuit ik op de dekens zelf wel altijd nog een waterafstotend middel. Dit op advies van de deken-wasserij zelf. Zij gaven aan dat dekens na wassen niet zo 100% waterdicht zijn als nieuwe dekens.

Ik zou persoonlijk teruggaan naar de winkel. Je hebt korting gekregen voor de vlek. Niet voor dekens die niet voldoende waterdicht zijn gemaakt.

Tja, ik had dit bericht nog maar amper geschreven en daar kreeg de nieuw gekochte Amigo 600 D zomerdeken lekkage :-(
Gaatje bovenop de achterhand van het paard, ik vermoed van het rollen. Paard nat aan de achterzijde.
Afijn, het werd kouder buiten dus de nieuw gekochte Amigo 1200 D 200 grams er op gedaan

En nee he, grrrrrrr....... deze 1200 D ligt er nog geen twee weken op en her en der ontstaan kleine gaatjes op verschillende plekken verspreid over de deken. En een paar dagen vormt daarbij nog een rechthoekige scheur van 3 breed bij 20 centimeter lang een gat boven op de rug, ik kan hem als ik wil zo verder scheuren, duidelijk geen ripstop in de stof

Ik heb Horseware gemaild met diverse foto's erbij want ik was altijd erg enthousiast over de Amigo van Horseware en nu erg teleurgesteld. Ik vind ik wel heel snel gaan zo. En vooral al die kleine gaatjes storen me. Het antwoord liet even op zich wachten en luidde afgelopen week als volgt: "Between myself, the Business Manager for Holland, the Returns Department and the Production Manager we have all agreed that the damage to this rug is unfortunately resulting from wear and tear and can be easily repaired with some Stormsure or similar rug repair kit. "
Vrij vertaald samengevat: " Het ligt niet aan de kwaliteit van de dekens" "U mag onze repair-kit kopen"

Ja, zo kan ik ook een bedrijf draaiende houden..... , dat worden wel heul heul veul Stormsure pakketjes kopen om het paard weer lekvrij onder de deken te krijgen met al die kleine gaatjes. Omdat ik aangaf dat ik het niet eens was met de uitspraak dat ik maar Stormsure moest gaan kopen heeft Horseware inmiddels een kit-pakketje gratis aangeboden.

Op http://www.youtube.com/watch?v=3YfKCas0KJU is een filmpje met een advies hoe repair-kit te gebruiken. In dit geval voor de Rambo's van Horseware. Een deken als een vergiet zoals bij de Amigo's is ontstaan en dan plakken op deze manier lijkt me eerlijk gezegd een onbegonnen zaak.
Zeker als er binnen no time weer nieuwe gaatjes invallen.

Dan maar weer een nieuwe deken kopen, een die bestand is tegen rollen en ripstop lijkt me ook geen onoverbodige luxe bij een deken.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:37

Bij mij lekt hij niet, maar hij is wel snel "klam" van binnen na lang regenen. Mijn Rambo houdt het vele malen beter. De Amigo scheurde bij mij ook al heel snel, terwijl ik geen sloper heb. Volgende keer koop ik gewoon de Rambo regendeken ipv de Amigo.