startrekk dressuur??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paarden115

startrekk dressuur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 00:05

hoi bokkers.

heb een vraag over de startrekk dressuur heb nog geen nieuw zadel nodig maar zou graag overschakelen op boomloos vandaar dat ik dit tegen kwam.

de startrekk dressuur is toch geen boomloos zadel?
het is toch een gewoon zadel met verwisselbare boom? zoals wintec en bates?
hoe komt het dan toch dat startrekk boomloos is en wintec en bates niet?
ook zijn de kussen onderaan aanpasbaar versmallen en verbreden gaat het zadel hierdoor niet uit vorm?
en het is te rijden met een gewoon dekje? of moet er dan toch een half pad tussen?

een hoop vragen ik weet het :P

maar alvast bedankt ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Olikea

Re: startrekk dressuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 05:22

pm een s naar melrovers hier op bokt. Zij kan je alles over deze zadels vertellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 07:53

Wintecs e.d. zijn geen zadels met een verwisselbare boom.

Ze hebben alleen een verwisselbaar kopijzer , het allervoorste stukje rond de schoft.

De rest van boom zit gewoon onder de hele zitting van het zadel en het hele zadel is daar rond omheen vast genaaid dus die boom is NIET verwisselbaar.

Een Startrekk heeft ook een verwisselbaar kopijzer , maar heeft GEEN boom zoals een Wintec , waardoor er wat meer buiging in de zitting van het zadel mogelijk is.

Omdat het zadel zadelkussens heeft zoals bvb. een Wintec , kan het ook met gewone dekjes gereden worden.

Tenzij dat je dat niet wil natuurlijk.

Gewone dekjes trekken toch vaak alsnog strak over de schoft en ruggengraat , daarom vind ik persoonlijk boomloosjes met dikke kussens ook niet fijn , ik heb liever geen of dunne kussens en dan nog een pad met inlages , geeft veel betere ruggengraat en schoft-vrijheid en een veel flexibeler zadel :)

Maar dat is maar net wat je persoonlijke voorkeur is natuurlijk :j

Via Don en Ron van Buitenzinnig.nl kun je ook gewoon je vragen stellen over Startrekk , ze hebben wel een testzadel ook denk ik , en ze verkopen ze ook als je er 1 wilt bestellen :)

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:10

Volgens mij is de Strartrekk echt boomloos, maar ziet het eruit als een boomzadel.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:57

De Startrekk is inderdaad echt boomloos. Voorin zit ook een kopijzer wat in 5 breedtematen te krijgen is. Ik heb eigenlijk nooit problemen met het strak komen te liggen van het dekje, als je er maar voor zorgt dat de juiste maat kopijzer in het zadel zit zou dat niet mogen gebeuren. En met een dikke pad onder dit zadel moet je er goed op letten dat de daardoor de kamer niet te nauw maakt, ik zie er liever een gewoon dun katoenen dekje onder. Als je de Startrekk wilt uitproberen dan kan je bij mij een afspraak maken, ik kom dan langs om de juiste maat vast te stellen en je kunt bij mij het zadel een paar dagen kosteloos uitproberen. Ik kom in Nederland en Belgie aan huis.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:14

Ik heb een startrekk dressuur op mijn andalusier liggen, en het bevalt ons allebei helemaal super. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met te strak liggende dekjes. De zweetplekken zijn ook netjes naast zijn ruggegraad, het is goed te zien dat de ruggegraad echt netjes vrij blijft. Mijn paard (4 jaar, half jaartje onder het zadel) loopt er ook echt lekker mee :j

Ik heb meerdere kopijzers bij mijn startrekk gekocht, en kan hem dus ook direct aanpassen als hij naar een maat breder zou moeten.

Het zadel zit en ziet eruit als een gewoon engels zadel, wat ik erg prettig vind.

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 14:32

allemaal hartelijk bedankt ;)

ik snap het ga nog effe rond kijken en door sparen ;)

maar startrekk staat in iedergeval op keuze lijstje als ik jullie zo bezig hoor.