welke wintec boom?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Men_Sven

welke wintec boom?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 14:22

Ik weet niet of het hier goed staat!
Ik heb een ruin van 1.82 en nu wil ik er eigenlijk een wintec zadeltje bij voor het buitenrijden en we maken afentoe een sprongetje! Ik heb alleen geen idee wat voor boom ik nodig heb.. Hij is niet heel breedt maar ook niet super smal. Als dressuurzadel heb ik een KN Meduim boom 17 inch

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Angela

Re: welke wintec boom?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:25

Ik een zadelmaker laten komen, en die laten kijken. Kost je meestal een paar tientjes (als je niets bij hem/haar koopt). Zomaar een zadeltje erop gooien omdat hij misschien wel past is meestal een slecht plan..

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:45

Hier op Texel kost het niet een paar tientjes....omdat je ook nog bootkosten enzo erbij heb! De zadelmaker zal van het najaar wel weer komen maar ik dacht misschien dat iemand kan vertellen hoe en wat...

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:59

Medium = Zwarte boom , en als je naar medium/wijd wil = Blauw

29 cm - geel
30 cm - groen
31 cm - zwart
32 cm - blauw
33 cm - rood
34 cm - wit

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:02

Als je alle bomen in huis hebt, bomen passen op de blote rug van het paard. Anders is het misschien wel iets waard om een boommeter van wintec te halen.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:58

ja daar hoorde ik vandaag iemand over over een boommeter van wintec, waar vind je dat? kan je die bestellen ofzo?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:03

Ik neem aan dat je niet een oud (van voor '96) KN zadel hebt? Volgens is de medium van KN dan een boommaat 30. Ik zou dan van Wintec de zwarte boom proberen. Dat is gewoon de standaard maat. En mocht dat toch niet helemaal goed passen, dan kun je altijd nog een boommaatje naar boven of beneden.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:28

oke dankje wel

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:43

Mocht je wel het oude model hebben, dan zit je aan een boommaatje breder, want de oude KN's zijn wat wijder. :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:46

Ik heb wel gehoord dat de standaard boom (dus de zwarte) voor de meeste paarden eigenlijk al te smal is...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:33

_Lorette_ schreef:
Ik neem aan dat je niet een oud (van voor '96) KN zadel hebt? Volgens is de medium van KN dan een boommaat 30. Ik zou dan van Wintec de zwarte boom proberen. Dat is gewoon de standaard maat. En mocht dat toch niet helemaal goed passen, dan kun je altijd nog een boommaatje naar boven of beneden.

De ene medium boommaat kun je niet vergelijken met de andere medium boommaat helaas.
TS, misschien eens vragen bij de ruitersportzaak. Volgens mij hebben ze die hier gewoon liggen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:59

Klopt, dat weet ik maar al te goed. Ik heb al zoveel zadels gehad, dat ik van die merken weet hoe ze vallen, voor welk type paard ze geschikt zijn en hoe de boommaten in verhouding tot elkaar staan. Ik heb zelf een KN en een Wintec zadel. Mijn advies was dan ook niet maar zo uit de lucht gegrepen. Dan ga ik er al vanuit dat a) het KN zadel goed past en dat b) het wintec zadel geschikt qua pasvorm ook geschikt is voor het paard. Dat hoeft niet het geval te zijn, maar dan zou niemand er iets zinnigs van kunnen zeggen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:04

Sushilla88 schreef:
Ik heb wel gehoord dat de standaard boom (dus de zwarte) voor de meeste paarden eigenlijk al te smal is...

daar kun je best gelijk in hebben. Heb nu bij mijn paard een zwarte boom erin zitten, maar m'n paard heeft niet veel bespiering meer.

Zadelmaker had er in het begin een gele boom in gedaan, waardoor het zadel dus te smal was...

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:09

Meten met een boommeter is altijd handig. Ik was in de veronderstelling dat mijn paardje een blauw kopijzer nodig had. Na meten met de meter kwam ik er tot mijn verbijstering achter dat ik een witte nodig had.