bandages en peesbeschermers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

silke26

bandages en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:35

ik heb een vraagje; waarom zou je tijdens het losrijden bij een wedstrijd of bij een training peesbeschermers omdoen? en waarvoor zijn bandages eigenlijk?
groetjes :D

Charlotte27

Re: bandages en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:39

ik gebruik peesbeschermers omdat ze met haar benen tegen elkaar schuurt, en ze een peesblessure heeft gehad, en ze ontzettend lomp is. Bandages zijn volgens mij meer voor stevigheid, een beetje zoals steunkousen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:13

Peesbeschermers gebruik je om te voorkomen dat je paard gewond raakt als het bij het lopen met de achterbenen de voorbenen aantikt. Ook helpen ze als je paard met het linker been het rechter raakt of andersom.

Bandages zijn vooral voor de mooi, en helpen ook iets met het aantikken en strijken, net als peesbeschermers. Omdat bandages echter van stof zijn en bandages van kunststof, kan je je wel al voorstellen, dat ze minder klappen op kunnen vangen.

Mensen rijden er vaak ook mee los, omdat ze met het losrijden willen voorkomen dat het paard zichzelf raakt. Tijdens de proef moeten ze echter wel af.

HeleneVdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:45

Inderdaad, als je paard ze echt nodig heeft.
Anders vind ik het niet nodig bij het inrijden, ze moeten er toch weer af voor de proef.
In training rijd ik ook altijd met bandages of peesbeschermers.

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:51

Ik rij buiten ook altijd met peesbeschremers is voor de benen een stuk veiliger!

PIETJE1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:51

Bijvoorbeeld als je pony/paard zich aan tikt kun je ze met losrijden gerbruiken en het is wel beter voor zijn benen, minder kans op blessures.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:21

Peesbeschermers voor bescherming van de pezen, als je paard b.v elke keer zijn been aantikt.
bandages voor steun, ben hier echter geen fan van omdat het onder de bandage erg warm word.