ik maak dit topic aan in mede weten van de eigenarese van Balou. omdat we graag jullie raad en advies willen horen, wat zijn jullie ervaringen met zadelpassers, welke merken, boomloos, met boom, slechte ervaringen,...
we horen het graag!
ik verzorg dus een super leuke haflinger ruin, Balou, 6jaar met een geweldig mooi karaktertje.
hij is net voor hij 5 werd ingereden, daarvoor is hij voor de kar beleerd.
lekker veelzijdig beestje dus en ruim de tijd gekregen om alles te leren en uit te groeien.
momenteel lopen we tegen een paar problemen aan in verband met het zadel en Balou zijn bouw.
balou heeft eigenlijk geen schoft, en dan bedoel ik ook echt geen schoft.
daarbij komt dat hij op zijn schouders een soort van bulten heeft zitten, het zit hem niet in de weg, het is geen ziekte ofzo, maar gewoon echt zijn bouw.
Balou is daarnaast echt scheef. hieraan zijn we volop aan het werken met begeleide lessen in lange teugel/rechtrichten, en klassieke dressuur onder het zadel.
het huidige zadel , een massimo, dat we hebben is qua boom volgens ons te groot geworden voor balou.
het zadel blijft niet meer liggen, schuift met elke stap naar links en het schuift ver naar achteren toe.
nu is mijn vraag ( en daarbij ook de vraag van de eigenaresse) welke zadelpasser/maker zouden jullie aanraden voor deze haflinger.
zijn er bepaalde merken, boomzadels, boomloze zadels,... die jullie kunnen aanraden?
Balou staat in de buurt van zundert ( bij Breda) net over de grens in België.
maximale budget is 850€-900€
voor die prijs willen we liefst inclusief beugels en beugelriemen.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mochten er nog verdere vragen zijn dan hoor ik het graag!
groetjes

Ik heb voor mijn haflinger een boomloos startrekk dressuur zadel.