Wat is een kwalitatief goed mentuig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Wat is een kwalitatief goed mentuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 13:54

Hallo Bokkers

Eindelijk is het zover! *\o/*
Bram is vorige maand drie geworden en mag beleerd worden voor de kar. Wij gaan dit niet zelf doen omdat wij er totaal geen ervaring mee hebben. Een kar hebben we over kunnen nemen van kennissen, deze hadden namelijk net een nieuwe kar gekocht maar naar een tuig zijn we nog opzoek. Welk merk tuig is kwalitatief goed? Het gaat hier om een haflinger van ongeveer 1,47 hoog van het ouderwetse type. Ik lig door een operatie nog een tijdje uit de running dus van haast is totaal geen sprake. Eventueel aanbieden van tweedehands tuig vind ik ook prima, zolang het degelijk is.

Alvast heel erg bedankt!

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:57

Idealtuig is kwalitatief goed. Ik heb een ideaal tuig tweedehands gekocht en ben er zeer tevreden over. In gebruik ook soepel en makkelijk tuig.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:00

ik gebruikte ook altijd ideal tuig en was er super tevreden over.
heb wel van andere begrepen dat de kwaliteit minder aan het worden is.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:11

Ik ben juist absoluut niet tevreden over Ideal. Mijn Web Tech Combi tuig was in no-time door gesleten en onbruikbaar. Ik zal dit dus juist nooit meer kopen hoewel ik hoor dat de leren Ideal tuigen wel beter zijn dan de nylon.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw tuig en heb de tip gekregen voor een Zilco tuig.

Mariekyy

Re: Wat is een kwalitatief goed mentuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:18

ik zou toch liever kiezen voor Zilco tuig. Aangezien die heel makkelijk in onderhoud is en heel lang mee gaat.
Wel is dit tuig vrij duur, als je dan toch iets goedkoper wil zou je voor Ideal tuig kunnen kiezen.