Meningen over een thorowgood zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Meningen over een thorowgood zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 10:40

Hey iedereen,

zelf ben ik echt een enorme tegenstander van kunststof zadels, waarom... geen idee haha ? ik heb altijd gedacht dat die niet goed waren. Maar van de week heb ik in een thorowgood zadel gezeten en ik vond het echt een omhelzing voor mijn billen en benen :') het zat echt heerlijk

Maarja, voor mij moet het heerlijk zitten, maar voor het paardje natuurlijk ook.

Zouden (ex)eigenaren van thorowgood zadels misschien hun meningen hier willen plaatsen. Liggen deze zadels goed op paarden ? Gaan ze lang mee? zijn het echt slechte kwaliteitszadels of kan je het toch wel vergelijken met een goed zadel.

Alvast bedankt iedereen _/-\o_

Chaos

Re: Meningen over een thorowgood zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:42

Ik heb een Thorowgood voor mijn ene pony. Een Wintec voor mijn andere pony en voor weer een andere pony heb ik een Knight-Rider, daar heb ik er zelfs 2 van; ook 1 op een paard.

Super zadels. Simpel in onderhoud. Goede ligging, zadelmaker is hier elk 3kwart jaar.

Zitten prima.

Niks voor mij als vast zadel. Ik ben te verzot op mijn fijne leren dressuurzadels om ze in te ruilen voor kunststof.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:43

ik heb voor mijn haflinger een Thorowgoo Griffin dressuur gehad,erg fijne zadels!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 10:44

Okee dat is al een goede mening :)

wat vind jij zelf, of andere bokkers, voor een thorowgood betaal je meestal toch rond de 500 euro. kan ik voor 500 euro beter eentje kopen van een ander merk, of is thorowgood toch goed aanraadbaar, of denken jullie dan eerder: kan je beter een wintec, knightrider, enz enz enz pakken :) ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 10:45

AdnerB schreef:
ik heb voor mijn haflinger een Thorowgoo Griffin dressuur gehad,erg fijne zadels!

eens opzoeken :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:47

Ik vind de Thorowgood niks beter als mijn Wintecs en Knight Rider. En heb er ook niet 500€ voor betaald. Dusja. :D

Voor mij zijn al die kunststof zadels gelijk. Prima en niks mis mee. Maar ik vind het niks voor mezelf voor op concours ofzo ehh.. :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 10:48

@chaos: nou ben absoluut geen wedstrijdruiter, ben ook helemaal niet van plan wedstrijden te gaan rijden. zolang het zadel maar lekker op de rug van mijn (aanstaande) haflinger gaat liggen haha

is de thorowgood griffen met een verstelbare boom ?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:50

ik heb een thorowgood zadel ( de Griffin electa)... echt van heel goed kwaliteit ;-)
werd eerst 2jaar ( 2/3keer per week) gebruikt door mijn mama, erna heeft het 1jaar in de zadelkast thuis gehangen en nu sinds 5jaar rij ik er mee van 1keer tot 5keer per week en ze ziet er echt nog heel mooi uit :D
Heeft nieuw tot 450euro gekocht ( met beugelriemen en stijgbeugels , alleen vindt ik de stijgbeugelriemen rot dingen)

Echt super tevreden over

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 10:54

mohica schreef:
ik heb een thorowgood zadel ( de Griffin electa)... echt van heel goed kwaliteit ;-)
werd eerst 2jaar ( 2/3keer per week) gebruikt door mijn mama, erna heeft het 1jaar in de zadelkast thuis gehangen en nu sinds 5jaar rij ik er mee van 1keer tot 5keer per week en ze ziet er echt nog heel mooi uit :D
Heeft nieuw tot 450euro gekocht ( met beugelriemen en stijgbeugels , alleen vindt ik de stijgbeugelriemen rot dingen)

Echt super tevreden over

Okee ga ik eens opzoeken :) heeft deze een verstelbare boom ? nou als hij nieuw 450 kost, dan kan ik hem misschien hier ergens vinden voor 200, goed zoeken haha. Ik heb idd met de stijgbeugels gereden, plastic vind ik vervelend, dus dan zet ik er gewoon ijzeren op. net zoals leren beugelriemen :)

edit: DAT IS DIE WAAR IK IN HEB GEREDEN *\o/* goddelijk ding en goedkoop :D

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:05

van de boom weet ik niet, ik heb er altijd verschillende paarden meegereden...
Die van mij (met de boom dat ik heb ) past niet op pony's/ paarden bijna zonder schoft.
Nu rijdt ik een dravermerrie en daar past hij goed op.
Alleen moet ik wel zeggen ik ben ook voor het passende zadel en de zadelmaker, maar alleen hier ( Belgie brabant en wallonie weet niet hoe het bij de rest van vlaanderen is) het nog taboe om te rijden met alleen een dekje onder het zadel :/ dus eerlijk ik kan niets zeggen vd boom

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:09

Hoi
Blij bezitter van een thorowgood
Vind de kwaliteit zeer goed
Ligging heeft natuurlijk te maken met hoe goed je Zadelpasser deze aanmeet
Heb zelf een T6 op mijn zeer brede pony liggen
Het is bij uitstek een zadel wat op de bredere rassen goed ligt
In onderhoud ideaal en blijft erg mooi
Wijzigingen (bredere of smallere boom) kunnen binnen no time worden uitgevoerd.
Net als wel of geen voorsingel.
Ik zit er zelfs lekkerder op dan op alle 3 de leren Zadels die ik gehad heb hiervoor.
(kentaur, Rossner, Ainsly vanquard.)

Wat wel belangrijk is (vind ik) dat je er iemand bijhaalt die weet wat er aangemeten moet worden.
Ga niet zelf lopen klooien, je kan zoveel schade aanrichten!

Succes

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:23

Ik heb ook een thorowgood dressuur (T4 denk ik, maar speciaal model, diepere zit, ook ouder model) en ook een wintec pro dressage (oud model)

Het kunststof van de wintec is duidelijk steviger, maar de kussens van de thorowgood vind ik veel beter.
Mijn thorowgood heeft het fish systeem, waardoor ik de boom een halve of hele maat smaller kan maken, wat wel handig is als je paard veranderd in zijn spieren. In mijn wintec meer veranderingsmogelijkheden maar toch moeilijker om passend te maken op mijn paarden.
Grootste nadeel van mijn thorowgood, vind ik de singelstoten, sommige gaatjes zijn al doorgescheurd, en de nylon bevestiging scheurt ook door, wel heb ik gezien dat ze dit nu aangepast hebben op de nieuwe thorowgoods en dat je ze dan ook zelf kunt vervangen.
Voor de rest een héérlijk zadel!
(ik heb het trouwens nieuw kunnen kopen aan minder dan 300 euro, was einde reeks uitverkoop :) )

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:29

bij ons was ons eerste zadeltje voor Githa ook een thorowgood Griffin Selecta
heel tevreden van, verkocht omdat ze eruit gegroeid was

nu zijn we aan het uitkijken om voor onze andere pony een zadel te kopen en dit wordt terug een kunststof zadel, nog niet zeker van thorowgood of wintec

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:30

Ik rij ook met een Thorowgood, vind hem best fijn rijden :j
Hij ziet er niet uit als kunststofzadel, dus dat is wel fijn. Hij zit ook erg lekker.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:33

Ik heb bij mijn engelse vriendin zeer lange bergritten gemaakt met een thorowgood griffin en wil zelf ook zo'n zadel. Het was een van de zeer weinige zadels waar ik comfortabel in kon zitten en goed steun had bij de knieën.
Ik ben trouwens een groot voorstander van kunststof zadels in het algemeen, omdat ze lekker licht zijn voor het paard, onderhoudsvrij en lekker ruw.
Haar zeer oude zadels hadden trouwens geen zadelstoot problemen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-07-11 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:33

Een tijdje terug heb ik ook een Thorowgood gepast en ik vond hem, ondanks dat hij te klein was, erg lekker zitten. :j
Hij schuifde ook totaal niet op Kim, zoals mijn huidige zadel wel doet.
Ik denk dat er iets meer tijd gaat zitten in het onderhoud, maar dan heb je ook wat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:08

Nah, juist veel minder.
Even een doekje erover en klaar ben je :D

Ik heb pasgeleden op een Thorowgood gezeten, maar ik vond het niet fijn, kreeg pijn in mijn onderrug. Maar wie weet, zit een andere wel fijn. Ben wel erg te spreken over de Wintec Pro, de dressuurversie, de Isabell Werth schijnt ook heel fijn te zijn. Voordeel van de Wintec vind ik dat die goed passend te maken is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:20

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:34

Het fijne aan Thorowgood lijkt mij dat ze gemakkelijk zijn in onderhoud, verstelbaar zijn en dat ze ook in heel brede maten bestaan.

Heb een keer een Thorowgood endurance op mijn paard geprobeerd. Mijn paard vond het heel raar, het zadel was ook te lang voor 'm en ik kreeg er een houten kont op. Dus voor mij geen Thorowgood. Vond 'm trouwens wel prettiger rijden dan Winteczadels, maar ik ken alleen de oudere Wintecs.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:40

Ik heb er een gehad en zolang mijn paard stil bleef staan lag die erg netjes. Helaas Schoof het wel naar voor toe, maar dat ligt meer aan het paard dan aan het zadel. Want ik heb een 20-tal zadels tot heel goede kwaliteit op haar gehad en die schoven allemaal naar voor.

Onderhoud is makkelijk. Ik haalde er af en toe een babydoekje over en hij zag er weer uit als nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:11

@ hestejente: de oudere Wintecs kon ik ook niet op zitten, maar de nieuwe zitten fijn hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:45

Lusitana schreef:
De Thorowgood is ook goed passend te maken!

http://www.thorowgood.com/

Ik zie het idd :)

Hm, en misschien is er ook een waar ik fijn op zit :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:21

Hallo
Ik heb er zelf 1 vind het heerlijke zadels.
de T9 zit echt heerlijk, ziet eruit alsof het leer is en heeft geen onderhoud nodig!
echt super!

Ik zelf heb de T4 voor mijn fjord, heerlijk kan mooi meegroeien door middel van de verwisselbare boom!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:02

Ik vind thorowgood zadels prima, ze zitten erg lekker imo, inderdaad de Thorowgood griffin vind ik een aanrader! onderhoud is supermakkelijk.
Op de manege was er een paard met een Thorowgood veelzeidigheidszadel. Dit zadel leek wat meer op leer, maar het viel na een half jaar al helemaal uit elkaar.. ik weet even niet welke versie dat was, maar qua zit ben ik erg te spreken over thorowgood (minder over Wintec, maar dat is persoonlijk denk ik)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:52

Ik heb een tijdje de thorowgood T4 cob endurance gehad (oude model), maar helaas bleef hij bij mijn paard naar voren schuiven dus heb ik hem weer teruggebracht.