Ervaringen eskadron dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Ervaringen eskadron dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 15:03

:wave:

Het is mij nu al 2 keer overkomen en dit is de laatste keer geweest! Voor mij geen eskadron dekens meer. Ja ze passen leuk bij mijn setjes, maar ik ben er alles behalve positief over.

In de zomer draagt ze geen deken. Met losrijden en dergelijke gebruik ik vaak geen deken. Alleen met uitstappen en op de trailer.
Op stal krijgt doet ze de eskadron dekens altijd af, ik heb dus een geval 'strak insnoeren in die deken'.

Daarbij is de pasvorm bedroevend slecht. Ik heb het hier over de dralons en wiebertjes dekens. Dit alles tegenover die prijs is voor mij een reden er geen meer te kopen :n

Ik kwam vannochtend in de stal en daar vond ik de deken.. Vervrommeld, door de poep gesleept en kapot gescheurd op de plaats waar de staartriem vast zat.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringingen, dat paarden de dekens makkelijk afkrijgen? Of is dit echt iets van mijn paard?

Groetjes Carlijn

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:54

is de dralon niet gewoon een zweetdeken? voor zover ik weet hebben die helemaal geen singel (maar kan het mis hebben)

een deken zonder singels is ook niet geschikt om in de stal op te laten.

Mizsz_Kitty

Re: Ervaringen eskadron dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:58

de dralon en wiebertjesdeken zijn niet moeilijk af te krijgen toch? 1 keer rollen in stal en je bent m kwijt.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:27

Nouja daar heb ik nooit eerder problemen mee gehad.. Bailey lag eerst ook bijna niet. Dus het zal dan wel aan paardlief liggen. Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd en ze krijgt ze niet meer op (alleen op de trailer). Toch vind ik ze vrij makkelijk kapot te krijgen :j De staartriem die gewoon zo aan het fleece zit etc.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:34

De Eskadron dralons en wiebertjesdekens zijn zweetdekens zonder singels. Ze zijn - net als alle andere zweetdekens van welke merken dan ook die ook niet voorzien zijn van singels - niet geschikt om je paard langere tijd mee op stal te zetten, zeker niet zonder elastische singel eromheen.
Dit ligt niet aan specifiek de Eskadron dekens; dit probleem zul je dus met alle zweetdekens zonder singels hebben. Ze zijn simpelweg niet gemaakt voor wat jij wilt.
Wil je je paard (langere tijd) met een zweetdeken op stal zetten, dan heb je een deken met kruissingels nodig.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:57

ben met de pas vorm wel een beetje eens, moet een L hebben kwa rug lengte maar van de schoft naar de benen toe ken ik hem zowat wel door de midden knippen :+
ik laat ziezo me zweetdekens ook met singels niet op als ik er niet bij ben, want die krijgen ze evengoed nog zo gedraaid en gedaan dat ze niet meer hun functie doen.
gewoon dekensingeltje om doen en steeds even checken doe ik ook..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:58

Vind de pasvorm ook niet fijn, ze zijn bij de nek altijd te wijd en ze zijn ook vrij lang.
Maar ik gebruik hem ook nooit als stal/weide deken, daar heb ik gewoon een zomerdeken/winterdeken voor :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 16:11

klopt indd. Ik had ze ook echt niet lang op, misschien een uurtje? Maar dat moet ik dus gewoon niet meer doen :n

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:10

ook op de trailer zou ik er een dekensingeltje omheen doen.
stel dat het fout gaat in de trailer en hij raakt daardoor in paniek..... dat wil je echt niet meemaken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:52

ik vind de pasvorm ook beroerd. mijn pony heeft altijd 175,nooit anders gehad. en van de dralons heeft ze,als ik de maten omreken,een ruime 185 nodig. en dan zit hij veel te laag bij de borst

ik heb nog een gloednieuwe maat S te koop,met de kaartjes eraan,trademark navy/chili
maar hij verkoopt ook voor geen meter helaas...........

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:29

de dralon is ook bedoeld voor Over het zadel, dan valt de voorkant over het algemeen normaal. hij is niet als gewone zweetdeken bedoeld.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:30

dan nog past hij bij mijn pony slecht. Mooie dekens,beroerde pasvorm

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:03

Maar de wiebertjes zitten ook slecht :j en die zijn voor gewoon bedoeld. Dat vind ik echt iets om te verbeteren. Zulke dure dekens horen naar mijn mening ene betere pasvorm te hebben. Ook vind ik de dekens slecht gestikt. Maar dat is natuurlijk een ander verhaal.

Nee de prijs-kwaliteit verhouding komt niet echt overeen :n

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:41

Nah, kwaliteit wel, alleen de pasvorm niet echt :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:42

Maar goede pasvorm is ook onderdeel van kwaliteit imo

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:33

Luf_Midnight schreef:
ben met de pas vorm wel een beetje eens, moet een L hebben kwa rug lengte maar van de schoft naar de benen toe ken ik hem zowat wel door de midden knippen :+ .

dat zie je heel vaak bij vliegen en zweetdekens, :j

Dralons en wiebertjes (zweetdekens) zijn te gebruiken als ZWEETdeken en onderdeken, t is net alsof je n winterdeken gebruikt op een bezweet paard en t dan raar vind als t paard na n half uur nog nat is :')

Sorry, vind t een beetje een rare actie voor een paardeneigenaar om een paard met zweetdeken (zonder singels) op stal te zetten? :')

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 18:47

Tja dat is jouw mening, ik dacht dat ze na het rijden wel even een uurtje met dek kon staan. Niet dus. Vind het ook geen rare actie, gewoon een verkeerde inschatting :)

Edit: De deken dus niet een uurtje op stal, maar wel als onderdeken? Dát vind ik een rare actie ;) Ik haal die van mij zelfs met 100 singels nog met een scheef dek van het land. Daarbij zijn de dekens ontworpen om snel zweet op te nemen en ook snel weer op te drogen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 18:50

Snoevie schreef:
Maar goede pasvorm is ook onderdeel van kwaliteit imo

Mee eens :j

welshcob2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:51

Ik heb er een en ben er tevreden over.
Heb het voor zomereczeem en dit is mijn 2de deken in 3 jaar.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:12

dralon is niet bedoeld als onderdeken?

En daarnaast, als ie niet goed past, breng je m toch terug?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:38

Dat was een reactie op wat xslvna zei, ik zei niet dat het een onderdeken is :) En zoals je kan lezen in de beginpost:

Citaat:
Ik kwam vannochtend in de stal en daar vond ik de deken.. Vervrommeld, door de poep gesleept en kapot gescheurd op de plaats waar de staartriem vast zat.

Dan kan je hem niet meer ruilen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:56

nee dat is waar, dan is ruilen onmogelijk :P

Maar geen 1 zweetdeken blijft liggen met rollen, zonder enige singels