Het is mij nu al 2 keer overkomen en dit is de laatste keer geweest! Voor mij geen eskadron dekens meer. Ja ze passen leuk bij mijn setjes, maar ik ben er alles behalve positief over.
In de zomer draagt ze geen deken. Met losrijden en dergelijke gebruik ik vaak geen deken. Alleen met uitstappen en op de trailer.
Op stal krijgt doet ze de eskadron dekens altijd af, ik heb dus een geval 'strak insnoeren in die deken'.
Daarbij is de pasvorm bedroevend slecht. Ik heb het hier over de dralons en wiebertjes dekens. Dit alles tegenover die prijs is voor mij een reden er geen meer te kopen
Ik kwam vannochtend in de stal en daar vond ik de deken.. Vervrommeld, door de poep gesleept en kapot gescheurd op de plaats waar de staartriem vast zat.
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringingen, dat paarden de dekens makkelijk afkrijgen? Of is dit echt iets van mijn paard?
Groetjes Carlijn
De staartriem die gewoon zo aan het fleece zit etc.

Ik haal die van mij zelfs met 100 singels nog met een scheef dek van het land. Daarbij zijn de dekens ontworpen om snel zweet op te nemen en ook snel weer op te drogen.