Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monieke83

Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 13:54

Ik ben de "gelukkige" eigenaar van inmiddels 3 "lekke" rambo orginal dekens 0 grams %) .
Bij een contstante regen lekt die door op de naden op de overgang van gevoerd en het ongevoerde deel de naden voor de pasvorm voor de billen, de staartflap was zeiknat en ook de naad bij de staartflap lekte door.Was bij de eerste draagbeurt al raak. Ruggedeelte blijft droog. Ik ben nu dus ten einde raad mijn paard staat veel buiten en kan dus geen waterdichte deken vinden.

Nu mijn brandende vraag... Hebben jullie bokkers ook ervaring met lekke rambo dekens met name van de nieuwe lichting 2010/2011.
En wat mag ik verwachten van deze dekens?

Mijn mening is als dit toegestaan word ik net zo goed een HH deken kan kopen kan ik er 3 voor kopen of misschien goede bucas deken.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:37

Ik heb zelf 2 rambo regendekens
Ik gebruik ze boven mijn winterdekens (die ook waterdicht zijn) als extra bescherming omdat mijn paarden overdag buiten lopen
Ik heb gemerkt dat het deken dat ik gewassen heb (met rambo zeep) na langdurige regen lekt aan de naden.
Bij het andere deken was dit veel minder of bijna niet, dit is nog niet gewassen.
Dus volgens mij mag je ze gewoon nooit wassen.
Maar ik denk wel dat het normaal is dat een deken wat lekt na langdurige regen, zeker aan de naden.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:49

xxx88

bedankt voor je bericht maar zoals je je in mijn bericht kunt lezen is de deken 1 dag oud en dus nooit gewassen dan lijkt mij dat die dus absoluut niet mag lekken op naden toch?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:51

meteen terug gaan naar de verkoper! dit mag echt niet kunnen.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:29

ben erg benieuwd hoor maandag of dinsdag uitslag heb hem al teruggestuurd.
Ze gaven aan dat als er flinke regen of slagregen was de deken op deze plekke door zou kunnen lekken een rambo nota bene van 220 euro :j moet naar mijn inziens voor dit geld een droog paard hebben na aanhoudende regen.

Brainless

Re: Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:35

Ik heb ook 1x een rambo deken gehad, deze lekte ook door op de naden.
Dit was normaal volgens de verkoper bij ernstige regen en dat hadden alle regendekens.

Van ellende maar een goedkope van de Welkoop meegenomen van 70 euro, en deze bleek gelukkig wel tegen flinke regen te kunnen. Deze is heeft 3 maanden continu (wel luchten natuurlijk) op mijn paardje gelegen zonder te lekken.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:18

Terug naar de winkel :z

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:37

Zou hier idd niet blij mee zijn. Ik gebruik al tijden Rhino regendekens die nog nooit zijn doorgelekt, dus dan zou een Rambo dat al helemaal niet mogen. Zou ook teruggaan.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:42

Ik heb het gehad met een wetherbeeta, ook niet de goedkoopste. Na een half jaartje kwam het water er dwars doorheen. HH blijft bij mij prima waterdicht en gaat veel langer mee. Ik heb er ook nog een van het eigen merk van piaffe ruitersport die me geloof ik twee tientjes heeft gekost en die is na drie jaar ook nog steeds waterdicht. Voor mij geen dure dekens meer hoor.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:47

Lijkt me inderdaad niet de bedoeling.

Die van mij blijven onder een HKM regendeken ook kurkdroog na flinke regenval.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:58

Petra_O schreef:
Ik heb het gehad met een wetherbeeta, ook niet de goedkoopste. Na een half jaartje kwam het water er dwars doorheen. HH blijft bij mij prima waterdicht en gaat veel langer mee. Ik heb er ook nog een van het eigen merk van piaffe ruitersport die me geloof ik twee tientjes heeft gekost en die is na drie jaar ook nog steeds waterdicht. Voor mij geen dure dekens meer hoor.

ik heb juist andersom ervaring. HH lekte door en weatherbeeta bleef jaren waterdicht.
voor mij geen goedkope dekens meer. heb nu voornamelijk rhino's

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:00

Daar waar een stiksel zit, lekt een dek volgens mij altijd wel wat door. Heb ook altijd Rambo dekens, maar bij extreem veel regen lekken ze bij de plekken die je noemde altijd wel iets. Op zich logisch, daar zit immers een gaatje! Ze lekken echter nooit door op de rug en je paard blijft warm en droog. Vind het veel erger als dekens doorlekken op de rug, op plekken waar geeneens een naad zit. Die goedkope EJ's dekens bijvoorbeeld.
Ben benieuwd wat de winkel gaat zeggen! Ze zijn duur genoeg die Rambo's.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:04

paars schreef:
Daar waar een stiksel zit, lekt een dek volgens mij altijd wel wat door. Heb ook altijd Rambo dekens, maar bij extreem veel regen lekken ze bij de plekken die je noemde altijd wel iets. Op zich logisch, daar zit immers een gaatje! Ze lekken echter nooit door op de rug en je paard blijft warm en droog. Vind het veel erger als dekens doorlekken op de rug, op plekken waar geeneens een naad zit. Die goedkope EJ's dekens bijvoorbeeld.
Ben benieuwd wat de winkel gaat zeggen! Ze zijn duur genoeg die Rambo's.

Daarom moet je zorgen dat de waterdichte dekens die je koopt getapte naden hebben, dan heb je dat probleem niet. Maar ik mag er toch van uitgaan dat een dek van > € 200,- was het?? dat toch wel heeft.

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:57

Ik heb zelf 3 rambo dekens, volgens mij valt het onder de garantie dat ze niet horen te lekken, tenzij ze ooit gewassen zijn, of er een gat in zit, ik zou ze dus gewoon terug brengen of Horseware bellen met het bericht dat het product niet aan de verwachtingen voldoet.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 14:00

Dankjewel voor al jullie reacties. ben nog steeds met smart aan het wachten op een telefoontje van de winkel wat hun bevindingen zijn. Ga er idd vanuit dat ze de naden tapen dan kan dit idd niet gebeuren.
Ik vind het toch treurige zaak mijn paard word dus nat op zijn borst en bovenop billen vind dat niet kunnen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:43

monieke83 schreef:
Ga er idd vanuit dat ze de naden tapen dan kan dit idd niet gebeuren.
Als ik kijk op de site van Horseware dan zie ik dat ze gebuik maken van Aquatrans, een bewerking van de stof die maakt dat het 3 ltr per m2 per 24 uur kan tegenhouden (een béste bui dus), maar lees nergens over getapede (getapete)/gesealde naden. Dat zie je ook vaak zitten. Hier zitten dus volgens mij "gewoon" stikselgaatjes waardoor de regen lekt? We wachten het nog maar even af. Ondertussen heb je nu geen deken of heb je iets van ze meegekregen?
Ik vind dat je gelijk hebt. Omdat ik van andere merken toch wel hoor dat de regen bovenop de rug bijv. doorslaat blijf ik nog bij Rambo. Maar dat lekken bij de stiksels is wel lastig. Zeker als er (bijv. bij de Rambo Duo) ook een onderdeken onder zit. Die zuigt alles lekker op en dan wordt het natte gebied nog groter.....

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 18:10

Nee kreeg dus geen nieuwe deken die moest ik dan weer eerst gaan betalen 220,- heb dat wel eens anders meegemaakt. Ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien.
Dus dat valt mij erg tegen van deze winkel.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:18

Een gloednieuwe deken hoort niet te lekken. Als je je paard nou in een urenlange stortbui buiten hebt staan, kan ik het me voorstellen, daar is denk ik niets tegen bestand. Maar tijdens een gewone langdurige regenbui hoort een dure deken niet te lekken. Als de winkel het uiteindelijk niet netjes afhandelt zou je ook nog direct contact op kunnen nemen met Rambo. Vaak is zo'n bedrijf een stuk behulpzamer dan een winkel.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 08:58

Ben over het algemeen goede service gewend dus hoop dat ik vandaag bericht ga krijgen.

PashonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:01

Heb nog nooit problemen gehad met mijn dekens, heb enkel Rambo, Anky en WB dekens. Super dekens met een perfecte pasvorm en 200% waterdicht. Misschien dat je toevallig gewoon een deken hebt gekocht met een fabrieksfoutje.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:06

Ik heb altijd geleerd (theoretisch en in de praktijk) dat naden Altijd lekken. Getaped of niet getaped, bij stort regen lekken alle naden. Daarom koop ik enkel nog dekens zonder naden. Of hoogstens aan de randen (loopsplitten e.d.) Ook door schade en schande wijs geworden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:11

Buiten dat dir natuurlijk niet moet kunnen even een praktische oplossing voor als je er echt niet aan uit komt.

Ducttape en bisonkit. Ductttape op elkaar plakken en met bisonkit vastlijmen op de lekkende naden. Verdient geen schoonheidsprijs maar werkt wel.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:15

Precies, waterdichte dekens met naden zijn niet bestand tegen hevige buien. Ik heb de Amigo (by Horseware) geen naden, en lekt ook niet. Die is dan rond de 70e, afhankelijk van de winkel.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:16

ik moet eerlijk zeggen dat ik een goedkope deken eerst heb gekocht, omdat ik nog niet zo lang mijn paard heb en alles uit wil proberen, maar 't ding is UITSTEKEND waterdicht. Geloof als ik deze verhalen lees dat ik overwegend lekkages hoor bij dure dekens, die ga ik dus mooi niet uitproberen ;-)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:18

Ook ik heb mijn paard dag en nacht buiten staan en moet ervan opaan kunnen dat de deken dicht blijft.
maar ook ik heb nog niet echt een deken gevonden die waterdicht is.
De meeste houden het wel even maar lange tijd regen achter elkaar.
Vooral de naden die halverwege de buik lopen gaat het water al snel doorheen.
Ook een deken meerdere jaren gebruiken en wassen is taboe.
Ik heb een bucas smartex en die heeft het redelijk volgehouden, maar ook die kreeg plekjes waar het door heen ging.