laarzen te strak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caj2008

laarzen te strak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 12:34

hallo allemaal

Ik hem nieuwe out door laarzen van het merk pfiff.
http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 40764/1393

Nou is het probleem dat de laarzen strak om mijn kuit zitten wat kan ik het beste doen? Ik heb al veel dingen gelezen op bokt zoals natte kranten of in vetten.

Het probleem is ook dat er suede aan de buiten kant zit en denk dat het niet zo mooi word als ik dat ga invetten. Mischien dan de binnen kant invetten.

Eventueel heb ik ook lederverzorging.
Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door caj2008 op 15-07-11 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: laarzen is te strak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:35

Passende laarzen kopen ;) ?
Op den duur rekt het wel wat uit denk ik hoor... Dus gewoon inlopen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:37

Je kan ze ook bij een schoenmaker laten oprekken.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 12:38

Bizzybijtje schreef:
Passende laarzen kopen ;) ?
Op den duur rekt het wel wat uit denk ik hoor... Dus gewoon inlopen.

Gokje via internet.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 12:39

Precious20 schreef:

ook als er een rits in zit?

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:46

wat is te strak??
1. aan de strakke kant maar kan nog wel
2. aan de strakke kant lopen/etc gaat na een poosje pas zeer doen
3. te strak kan er absoluut niks mee?

in geval 1 en misschien ook nog wel 2 zou ik ervoor kiezen om ze toch te houden en inderdaad gewoon in te lopen maar in het geval van 3 zou ik ze terugsturen... wat niet past past niet... wellicht pas je het model van harrys horse wel? ik weet dat die in verschillende kuitmaten/hoogtes leverbaar zijn... of jouw maat daartussen zit zou je zelf even moeten zien...

en wellicht inderdaad op laten rekken maar of dit leer daar tegen kan en of ze er mooier van worden?? ik weet het niet...

Woody2015

Re: laarzen te strak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:29

Elastiek in laten zetten bij de schoenmaker.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:39

Net wat champie_me zegt, als ze echt zo strak zijn dat je ze niet eens aankrijgt weet ik niet of dat wel gaat lukken, zijn ze een beetje strak dat het net niet lukt kun je ook bij van haren een spuitbusje kopen wat leer oprekt, dit spuit je in dit geval aan de binnenkant van je laars en dan trek je ze aan, even een poosje aanhouden zodat ze wat rekken en daarna is het klaar! :D

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 13:43

Champie_Me schreef:
wat is te strak??

in geval 1 en misschien ook nog wel 2 zou ik ervoor kiezen om ze toch te houden en inderdaad gewoon in te lopen maar in het geval van 3 zou ik ze terugsturen... wat niet past past niet... wellicht pas je het model van harrys horse wel? ik weet dat die in verschillende kuitmaten/hoogtes leverbaar zijn... of jouw maat daartussen zit zou je zelf even moeten zien...

en wellicht inderdaad op laten rekken maar of dit leer daar tegen kan en of ze er mooier van worden?? ik weet het niet...

nee het is punt 1 en 2 maar meer twee ik krijg ze net aan de ene zit ook strakker als de andere in ben nu de was etc aan het doen met laarzen aan.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:44

Dan kun je dat spuitbusje van van haren zeker wel proberen! Kost bijna niets en werkt meteen!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:45

Iig geen natte kranten of aan de buitenkant invetten, daar worden je laarzen lelijk van en het helpt niks.
Oprekken is af te raden met ritsen, beter elastiek er tussen laten zetten of goed uitlopen met een spray(walk away).
Mvg Uw schoenmaakster:)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:42

caj2008 schreef:
Champie_Me schreef:
wat is te strak??

nee het is punt 1 en 2 maar meer twee ik krijg ze net aan de ene zit ook strakker als de andere in ben nu de was etc aan het doen met laarzen aan.

dat de ene kant strakker zit als de andere kant dat kan gebeuren... meestal is de ene kuit sterker ontwikkeld mbt spieren etc dan de ander...

ik zou wel oppassen dat ze er niet als 'gedraagd' uit gaan zien, dan willen ze ze nog wel eens weigeren bij retour!!

met het spuitbusje (walk away) heb ik geen ervaring, wellicht het proberen waard maar let wel op, dan kunnen ze waarschijnlijk niet meer retour!! dus overweeg je keuze wel goed!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:49

Als er al een rits inzit, dan kun je idd niet oprekken. Ik zou eerst die spray proberen, en mocht dat niet/te weinig helpen, dan zou ik er elastiek in laten zetten :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:07

Precious20 schreef:

Je vraag is al beantwoord zie ik! :)
Je kan ze idd beter niet laten oprekken als er een rits in zit. Je kan er wel elastiek in laten plaatsen. Succes!