heey medebokkersik zit met een probleemik heb een shetlanderhoofdstel gekocht met bitalleen is dat bit te kleinhet is een enkel gebroken bitjevan 9,5 cm.en ze reageren ook niet echt lekker op het bitjewelk bitje kan ik het best kopen voor mijn shetlander hengstvoor het longeren?
Voor mijn shetlander van 1m heb ik een ongebroken happymouth bitje 11,5 cm.Ligt erg stil in de mond, en pony reageert er fijn op!
Meet in ieder geval eerst de bitmaat (google even op bitmaat opmeten). Daarna is het gokken wat je paardje fijn gaat vinden. Veel paarden lopen met een dubbel of enkel gebroken bitje (d of watertrens),
Ik heb een enorm fijn bitje. Is niet heel zacht, maar zeker niet scherp. Zal een foto zoeken. Enkel gebroken, van de boerenbond van 10,5 cm. http://kel-peters.hyves.nl/album/644049 ... 56/0/8jQT/
Ik had een ongebroken rubbertrensje vroeger bij mn shettie en die liep er ook fijn mee.Wel opletten dat hij niet te dik is voor zo'n klein mondje
xSaarSaar schreef:Ik had een ongebroken rubbertrensje vroeger bij mn shettie en die liep er ook fijn mee.Wel opletten dat hij niet te dik is voor zo'n klein mondje Daarom heb ik een dun bitje voor mij shetland hengst van 2 jaar.
Al heb je een bitje van 1mm dikte..De ruiterhand maakt het bit scherp hoor, het bit zelf is niet scherp