Keer op keer kapotte peesbeschermers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLoes

Keer op keer kapotte peesbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:39

Hallo,

Mijn paard staat bijna de hele dag op de wei en soms s avonds na het werken even in de bak. Ze is vrij druk (en dan bedoel ik continue rennen wel even stil staan of hooi eten of gras maar daarna gaat ze weer vrolijk verder het is dus niet eventjes een ontlading van 10 minuten.. Nu is het probleem dat ik wil dat ze peesbeschermers om heeft maar ze sloopt ze keer op keer, ik heb er al antibijt erop gedaan ging 1 dag goed de volgende dag gaf ze er niks om en lagen ze af. Ze probeert ze af te krijgen (en als ze af zijn dan zijn ze ook kapot) zodra ze zich begint te vervelen soms is dat na 1 minuut en soms na een halve dag.. Ze is een paard dat altijd met dingen bezig is en alles ook wil slopen dus het ligt er niet aan dat haar peesbeschermers niet lekker zitten oid.. Iemand die ik ken had erover dat het misschien handig is als ik van die peeskappen van leer koop met gespen maar dan moet ik wel een hoop geld uitgeven, en als ze die kapot maakt ben ik nog verder van huis.. Iemand een tip of suggestie voor peesbeschermers die ze niet of nauwelijks af kan krijgen.. Ik wil liever geen antwoorden als: geen peesbeschermers want daar heb ik natuurlijk niks aan..

Groetjes, Eva

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:40

En toch ga ik het vragen, waarom in hemelsnaam peesbeschermers om in de weide? Dit is echt funest voor de pezen :n

Ik denk dat je juist door de hele dag peesbeschermers om de kans op blessures groter maakt.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 14-07-11 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:41

Misschien heeft je paard een keer hele hete benen gekregen van de peesbeschermers en weet ze dat nu.
Maar misschien vind ze het ook gewoon wel grappig. Heeft ze weidemaatjes? Jolly bal? Iets waar ze zich mee kan afleiden?

edit; Ik vind peesbeschermers in de weide ook wat onnodig, is meestal slechter dan beter voor de pezen. Maar omdat je daar liever geen commentaar op wil, laat ik dat aan jou zelf over.
Laatst bijgewerkt door horsiegek op 14-07-11 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:41

gewoon af doen ze past zelf wel op wat ze doet hoor dan heeft zo'n stukje plastic weinig nut.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:42

Ik vraag me af waarom je peesbeschermers om wil?
Sowieso is een hele dag peesbeschermers juist niet goed voor de pezen. Dan worden ze warm en gaat broeien/schuren.

Maar als je een oplossing wil, zou je ze met van dat tape kunnen vastmaken over het klittenband heen. Dat doen ze bij de cross ook altijd.. Maar ben dr absoluut geen voorstander van om peesbeschermers in de wei om te doen..

Celi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:44

Misschien heeft iemand nog een paar leren. Het is niet erg als het oude zijn. Sommige vinden ze misschien niet meer mooi voor het rijden of voor wedstrijden en dan kun je ze misschien voor weinig overnemen?

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:44

Tjaa nu lees ik het zelf, en er staat MIJN paard maar ik rij het paard voor iemand en de eigenaar wil dat er peesbeschermers om komen, we hebben een poos zonder geprobeerd maar hij blijft het gevaarlijk vinden hij heeft in het verleden al meerdere paarden weg moeten brengen door een peesblessure door wild in de wei paddock oid.. dus helaas kan ik daar slecht een antwoord op geven..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:45

Tja, dat is het risico he van paarden. Het blijven toch dieren en je kunt ze niet vastbinden in een stal zodat ze geen blessures krijgen. Dat vind ik het egoistischst (:+) wat je kan doen ;)

Af die peesbeschermers..

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:46

horsiegek schreef:
Misschien heeft je paard een keer hele hete benen gekregen van de peesbeschermers en weet ze dat nu.
Maar misschien vind ze het ook gewoon wel grappig. Heeft ze weidemaatjes? Jolly bal? Iets waar ze zich mee kan afleiden?

edit; Ik vind peesbeschermers in de weide ook wat onnodig, is meestal slechter dan beter voor de pezen. Maar omdat je daar liever geen commentaar op wil, laat ik dat aan jou zelf over.

Dat van hete benen enzo kan niet want ze is uit de opfok naar de eigenaar gegaan en de eerste keer heb ik haar peesbeschermers omgedaan en lagen ze ook af in 5 minuten... ze heeft een weidemaatje.. ze kan de hele dag hooi eten..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:46

Misschien kun je dan uitleggen dat de kans op peesblessures enkel wordt vergroot door het omlaten van peesbeschermers de hele dag. Zoals ik al zei is dit echt funest voor de pezen, deze worden hierdoor alleen maar zwakker.

Anoniem

Re: Keer op keer kapotte peesbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:57

Maar als het niet jou paard is, hoef jij toch ook niet de beschermer te betalen? als de eigenaar de beschermers om wil hebben. Zal zij ze ook moeten regelen..

Verder zijn peesbeschermers idd funest voor de benen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:02

Bedankt voor de tips allemaal, idd calanddra ik zal eens met de eigenaar overleggen of er een andere mogelijkheid is! :D

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:06

ehm,
u zei dat u anders leren zou,
ik heb ze van leer(ofzo)
het is geen plasic,
en aangezien ik geen peesbeschermers draag mag u ze hebben voor kleine bijdrage,
daar kunnen we het misschien beter via pb over hebben.
als u ze wil moet u maar even een pb sturen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:07

Hoe vaak en hoe lang staat ze overigens op het land? En krijgt ze dagelijks beweging? Hoe is overigens haar voerschema? Krijgt ze niet teveel?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:13

Verstandig paard!! hoe kom je er in hemelsnaam bij om peesbeschermers in een weiland om te doen? heb je wel eens paarden gezien met van die witte vlekken op de benen? Juist ja, dat zijn ook paarden die ooit peesbeschermers in het weiland om gehad hebben. Die dingen worden bloedheet en je paard haar benen dus ook.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:23

Vind het overigens ook een beetje vreemd dat JIJ steeds opnieuw pees beschermers moet kopen voor iemand anders zijn paard die ze steeds sloopt? Dan zou ik sowieso al zeggen, het is jouw paard, als jij wil dat het beest pees beschermers om heeft ondanks dat deze steeds kapot gaan dat de eigenaar ze dan zelf aan blijft schaffen? :)

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:31

bij ons doen ze ook knettergek in de wei, maar hebben alleen toen ze voor het eerst bij elkaar in de wei kwamen peesbeschermers omgehad, voor de rest nooit.
het zijn 2 ruinen, die zich snel vervelen.
elkaars halster aftrekken en vervolgens mee gaan gooien en rondjes draaien, dan een soort touwtrekken met het halster of elkaar dekens slopen noem maar op, antibijt geprobeerd werkte niet, nou echt alles geprobeerd nu maar de wei in 2en opgesplitst.
in allebei de weides een jolly bal en een oud halster in de wei en ze weten zich goed te vermaken, overigens hebben die van ons iedere dag wel onder de man beweging.
en staan vanaf ongeveer 4 uur 's middags tot ongeveer half 10 's ochtends binnen.
dit gaat goed, misschien ook iets om te proberen?
of anders er zijn ook peesbeschermers die alleen een plastic voering hebben, dat ze het been zelf niet kan aanraken, maar wel helemaal open met 'gaatjes' er tussen zeg maar.
anders moet je dat maar even googlen (wss hou je dan wel het probleem met afdoen...)