PS zadels; ervaringen, aanbevelingen, opties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

PS zadels; ervaringen, aanbevelingen, opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:42

Omdat mijn Tekna zadeltje door omstandigheden niet meer goed lag op mijn IJslanderdame, ben ik op zoek gegaan naar een zadel wat geschikt is voor ons.

Nu heb ik de zadelpasser op bezoek gehad om mijn Tekna nog eens na te kijken, deze lag absoluut niet meer, die is dus per direct de deur uit gegaan :=
Maaaaaaar.. Ze had een stel PSzadels bij zich waar ik op slag verliefd op werd. Dit zadel heb ik uiteindelijk ook even op mijn dame gehad en hij lag voor zover ik op dat moment kon zien haast perfect.

De zadelpasser komt aanstaande woensdag om een mooie PS aan te meten. En ik vroeg me dus af of jullie ervaringen met deze zadels hebben. :) Het gaat mij om de Fridur sport, maar ervaringen met andere modellen zijn ook zeker welkom!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:11

Niemand die ervaringen heeft met dit zadel op bokt? Lijkt me sterk.. ;)

Woody2015

Re: PS zadels; ervaringen, aanbevelingen, opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:49

Ik heb er ook eens voor gekeken, toen kreeg ik gemenge ervaringen te horen......met name over de aanmeters, die zouden er te weinig verstand van hebben......ik weet het niet.
HElaas waren ze voor de mijne niet breed genoeg waardoor hij dus toch afviel, een kennis van ij heeft er ook 1 en is er zeer tevreden mee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:15

Het zijn mooie zadels, die ook aan alle kanten aan te passen zijn. Wellicht zorgen dat je eigen, goede, zadelmaker ook aanwezig is zodat die het zadel ook kan bekijken?

Mijn probleem met de Fridur is dat er te veel kussen onder zit, vind het zadel te recht voor mijn paard zijn rug. Daarnaast vind ik ze overdreven duur, ik heb na lang zoeken besloten om te gaan sparen voor een Massimo tölt II, vanwege het model (voor overbouwde paarden met gewelfde rug) en zeker ook de prijs.

Is zo'n Prydi niets voor jou? Neel schijnt goed te zijn in het passen. Zijn ook leuke zadels, en een stuk betaalbaarder dan die van PS. Mag ik weten wie er met die zadels bij jou langs is geweest? :o

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:04

hestejente schreef:
Mijn probleem met de Fridur is dat er te veel kussen onder zit, vind het zadel te recht voor mijn paard zijn rug. Daarnaast vind ik ze overdreven duur, ik heb na lang zoeken besloten om te gaan sparen voor een Massimo tölt II, vanwege het model (voor overbouwde paarden met gewelfde rug) en zeker ook de prijs.

Model Fridur is ook voor overbouwde paarden te krijgen. Dan heb jij een PS zadel op je paard gehad met een verkeerde maat.

PS vind ik mooie zadels, het zit alleen zo vreselijk breed. Ik kan mijn paard daardoor niet meer voelen en krijg last van mijn liesen/bekken en rug. Voor mij zat het net zo breed als een barefoot. Vond de zadels niet fijn. Maar de meeste zijn wel heel tevreden over het zadel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:20

Zou kunnen Glossi, ik heb een erg breed paard.

rossebol

Re: PS zadels; ervaringen, aanbevelingen, opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 06:37

Ik heb een ps voor Kjarkur echt een super fijn zadel.
ik heb een hele tijd gezocht voor een zadel wat kort genoeg was voor zijn ruggetje

marjans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:28

Ik heb op mijn e pony een PS liggen omdat hij een extreem korte rug heeft (38cm). Ik heb geen enkel ander kort zadel kunnen vinden wat hem past. Dit zadel is nog iets te groot dus moet toch weer verder zoeken (dus de mijne staat te koop. Interesse? Pb even)
Wat ik bij dit zadel mis is ondersteuning van mijn bekken. Maar dat komt omdat er nauwelijks van van een lepel sprake is. Ik kom niet uit de Isi wereld en ben dit dus niet gewend. De zitting is wel erg open en dat vind ik net prettig, ik hou niet van een gesloten zitting. Mijn pony heeft een wat verzonken rug en het zadel volgt de rug van mijn pony perfect. Met het leer heb ik geen problemen gehad, zitting is erg zacht (ik heb een gepolsterde zit) waardoor je je zitbeenknobbels niet meer kunt voelen. Zadel geeft veel schoudervrijheid, deze teruggesneden bladen met de dikke wrongen maken wel dat je niet kort(er) met je benen kunt zitten (verlichte zit) al heeft dat natuurlijk ook wel met de lengte van je benen te maken. Het balanspunt vind ik oké, je kiept niet zo achterover zoals bij sommige andere isi zadels.
Ik vind het zadel prima, mijn paard is er tevreden mee, loopt er goed onder. Het is niet mijn zadel (op sommige ga je zitten en daar zit je meteen helemaal goed op) maar heb bar weinig keuze agv Finnan's korte rug.
Ik heb persoonlijk andere voorkeuren maar zou dit zadel gewoon een ander aanbevelen.

(De PS zijn er nu ook met franse kussens dus ik ben me opnieuw aan het orienteren)