Ervaring met Stübben Island? Ijslanderzadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Ervaring met Stübben Island? Ijslanderzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:23

Hallo allemaal,
ik ben voor mijn paardje op zoek naar een nieuw zadel. Hij is rondgeribd en heeft een korte rug. Mijn fysio raadt mij een IJslanderzadel aan.
Nu kwam ik deze tegen, de Stübben Island: http://www.stuebben.com/start.php?lg=nl ... 9&ukat=315

Heeft iemand van jullie ervaring met dit zadel? Ik wil sowieso een zadel uitzoeken samen met een zadelpasser.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:32

De nt weet ik niet, maar hier op stal zijn ze helemaal lyrisch van de allround vanwege de goede pasvorm en past op veel verschillende paarden.
Je kan eens contact opnemen met atorka. Die hebben ze standaard liggen en komen passen. Hebben ook veel andere merken en modellen ijslanderzadels en ook 2e hands.

Ik zie nu dat je in het zuiden woont, dan kan je eens contact opnemen met stal de hondsbergen in Overloon. Zie http://www.staldehondsbergen.nl/zadel_1.htm

corinne1981

Re: Ervaring met Stübben Island? Ijslanderzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:19

Bedankt! Ik heb het zadel eens bekeken bij Het Gareel in Schijndel, maar die hadden alleen zadels met een te smalle boom... Ik ga nu een afspraak maken met de zadelmaker/passer van Bijzondere paarden en pony's, zij hebben meer zadels voor mijn type paard. Atorka zat ik ook nog aan te denken, daar had een kennis van mij goede ervaringen mee.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:07

Stubben NT heb ik voor mijn IJslander gehad. Super fijn zadel! Helaas paste het na een paar weken al niet meer goed en heb ik hem al best snel weer moeten verkopen. Maar het is een heel fijn zadel. Super kwaliteit ook. Wat wil je er precies over weten? Atorka verkoopt deze zadels.