hallo ik zou overgaan tot de koop van een zadel voor mijn anderhalf jarige merrie (uiteraard niet voor er meteen mee te gaan rijden ofzo he, gewoon omdat ik dat dan al heb liggen), nu zag ik op Bokt.be een zadel dat prijselijk was en er niet slecht uitziet. Toch zou ik willen weten of een van jullie het heeft en wat hij/zij er van denkt? Hier is de link: http://shop.hbhorses.be/index.php?main_ ... a6efd897e9
Alvast bedankt!
Malibo
Geplaatst: 11-07-11 19:32
Hoi, Ik zou nog geen zadel aanschaffen. Je merrie is nog jong en groeit dus nog zowel hoogte en breedte als de spieren. Een zadel wat je nu koopt hoeft straks 2 jaar laten helemaal niet goed te passen.
En hoe weet je of je paard het straks past dan? Tegen die tijd zijn er wel meer aanbiedingen hoor.
Prisjee91
Geplaatst: 11-07-11 21:09
Je merrie is nog lang niet uitgegroeid en zal dus nog veel veranderen. Als je nu een zadel koopt dat minimaal nog 1,5 jaar in de kast gaat liggen gaat zeker niet meer passen als je hem nodig hebt. Je kan beter dán pas een zadel kopen, kan je misschien zelfs sparen voor een kwalitatief beter zadel, vind deze er inderdaad ook niet zo geweldig uit zien..
Petra_O
Geplaatst: 11-07-11 21:10
zeker niet doen. Dit soort zadeltjes zijn over het algemeen van belabberde kwaliteit. De pasvorm is echt helemaal niks. En je hebt ook nu nog geen zadel nodig. Je kunt beter doorsparen voor iets beters.
HindaFree
Geplaatst: 11-07-11 21:10
Wie raad je dat aan? Een zadel moet passend op een paard worden gwmaakt/bij gewerkt. Wie zecht dat dit zadel over 2 naar gaat,passen? Waarna er ook nog bespiering op je paard komt..
Ik neem aan dat je het beste wel voor je paardje. Of,te wel: koop een zadwl zo gou het er de tkjd voor is
Myca
Geplaatst: 11-07-11 21:11
Ik zou het echt niet doen, je weet nog helemaal niet hoe ze uit gaat groeien. De kans is heel groot dat een zadel wat je nu koopt later toch niet goed ligt. Gewoon de dingen afwachten als de tijd rijp is. Jouw "Iedereen" heeft het echt mis.
Angela
Geplaatst: 11-07-11 21:12
Het is nu echt onmogelijk om een passend zadel voor je paard te vinden (tenminste, dat nog past als het 3 of 4 is). Als er iets veranderlijk is, dan is het wel zo'n jong paard.
Koop pas een zadel als je paard ingereden gaat worden (en doe dat niet op de gok, maar via een goede zadelpasser), en bedenk bij die aanschaf dat je paard er waarschijnlijk met een paar maanden weer uitgegroeit is door veranderde bespiering. Beter een goed tweedehands zadel, als een slecht nieuw zadel..
lammie2701
Geplaatst: 11-07-11 21:14
ik zou het niet doen...kans dat het zadel over minimaal 1 1/2 jaar nog op je paard past is heel erg klein...ik zou als ik jou was pas een zadel kopen als je paard zover is dat ie (in)gereden kan worden...
zadel ziet er niet van een degelijke kwaliteit uit...ennneh...over je opmerking met die dikke nekken en dat het dan wel zal passen...ik kan je uit de droom helpen... ik heb namelijk 2 friezen gehad (1 heb ik nog), allebei ongeveer dezelfde bouw (zo op het eerste gezicht), maar bij het zadelpassen kwamen we tot de conclusie dat het zadel van mijn vorige fries niet ging passen op mijn huidige... De eerste fries had namelijk boommaat 33, mijn huidige 37... de eerste fries had iets een schoft (dus daar kon een zadel met diepe zit wel op), mijn huidige heeft praktisch geen schoft en daar zou mijn vorige zadel bij gaan schuiven...conclusie 2 bijna friezen van het zelfde type bouw en toch pasten ze niet hetzelfde zadel...
ook vind ik 2 jaar veeeeeeel te jong... fietste jij ook al toen jij 2 was?
linky
Geplaatst: 12-07-11 09:06
TS dit kun je toch niet serieus bedoelen? Ten eerste ziet zelfs een leek dat dit een flutzadel is, wat ik gratis nog niet op een van mijn paarden leggen wil. Ten tweede, het diertje is 1½ jaar! Je legt voor haar derde jaar toch geen zadel op? En zelfs dan zou ik eerder aan een tweedehands Wintec o.i.d. denken want een driejarige kan nog zoveel in bouw veranderen!
qwerty14
Geplaatst: 12-07-11 15:37
je moet echt geen zadel kopen wat je pas uiterlijk over 1,5 jaar nodig hebt. ik zou je paard ook niet laten wennen als die 2 is. Laat hem nog eventjes een paar jaar jong zijn. Anders krijg je misschien wel een paard met een vergroeide rug!
Tanja
Geplaatst: 12-07-11 20:03
Moderatoropmerking:
Veel opmerkingen verwijderd, graag alleen ontopic reageren, kan je geen serieus advies aan de TS geven over het gevraagde dan is het beter gewoon niet te reageren