leeftijd en boommaat bepalen kieffer aachen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

leeftijd en boommaat bepalen kieffer aachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:49

Hallo allemaal,

Ik ben aan het rond kijken voor een 2de hands kieffer zadel (voor erbij).
Alleen hoe weet ik nu wat de boom maat is? (ik heb nu een stubben en daar staat het gewoon ingestanst namelijk)

(er staat volgens mij wel in deze het zadel gestanst een 1 of een 2 maar dit had toch te maken met de zitmaat dus 17 of 18 inch).

(en hoe weet ik welke zit maat ik nodig heb? heb zelf kleding maat 38-42 en weeg 65 kilo gram en mijn lengte is ongeveer 1.64m)

en kan ik ook ergens zien hoe oud het zadel is??? (de verkoper kan wel zeggen ja is x jaar oud maar misschien is het zadel wel x+8 jaar oud).

Alvast bedankt

aafje87

Re: leeftijd en boommaat bepalen kieffer aachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:07

Een kieffer heeft geen boommaat, alle zadels van kieffer hebben namelijk een kunstof boom die via infrarood warmte kan worden aangepast in elke gewenste boommaat.

Die 0, 1 en 2 staan inderdaad voor de zitmaten, 0 is 16 inch 1 is 17 inch(en een beetje) en de 2 voor 18 inch(en een beetje minder), zitmaten kan je beter vergelijken met KN bv, die werken ook met die tussenmaten.
Gezien je lengte gok ik op een maat 1 maar wellicht zit je in een 2 toch beter, dat is een kwestie van proberen :j

Over de leeftijd, er staan in de beugelriemhaak 2 cijvers(helemaal bovenaan) dat is het jaartal van het zadel.(bv zadel uit 1999 heeft de 2 cijver 99 erin staan)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 07:18

Hey Aafje,

Heel erg bedankt voor je antwoord!, met deze info kan ik wat mee.