Ik heb al even gezocht, maar niet gevonden wat ik zoek... dus:
Ik ga een dressuurzadel bestellen in duitsland en wil daarbij direct de dressuursingel meebestellen echter hoe weet je welke maat je moet hebben....
Ik heb voorheen een dressuursingel gehad van 60 en had daar een singelverlenger bij nodig (ca 10 cm) dus wat is dan verstandig, singel van 70 of 80 nemen?
Ik kan dus niet gaan meten, omdat er dan extra verzendkosten bij komen en dat wil ik graag voorkomen...
Dat is wel een lastige, dat hangt ook af van de lengte van de singelstoten aan het zadel natuurlijk... 80 lijkt me wel weer heel lang, ik zou dus voor 70 gaan denk ik.
Ja helaas hebben ze geen 75, anders was ik daarvoor gegaan.... vindt het moeilijk.
60 was echt veels te klein en zelf met singelverlenger was het even doorpakken, dus 70,of 80 ahhhh wat moeilijk
Tigra_
Geplaatst: 10-07-11 23:14
Ligt inderdaad maar net hoe lang de singel stoten zijn. 70 is misschien net iets te krap en 80 misschien weer te ruim. Wat voor type paard heb je? Mijne is een vrij grove fries en die heeft 75 nodig. Dus ik zou toch eerder naar 70 neigen dan naar 80 want dat is erg lang. Kun je het naderhand eventueel nog ruilen?
Waarom niet gewoon hier dan een singel kopen? Als je wilt bestellen; 80. Als je zadel goed past hoeft je singel ook niet zo strak hoor. Want je zegt zelfs met singelverlenger (die al dik 10cm is!) was het doorpakken. Oftewel; 80 is dan fijner.
Ik wil hem in duitsland bestellen omdat de singel daar 60 is en in nederland ruim boven de 100...
Het is een redelijk grove tinker en ik denk ook dat ik voor de 80 ga, want hij vindt singelen al niet leuk dus liever wat meer ruimte, dan net aan en anders verkopen we hem wel weer
carolina1278
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-11 15:32
Ik heb maat 80 besteld, bedankt voor jullie reactie:)