Nu is ze 4 jaar en nog behoorlijk aan de mollige kant. Nu zal ik daar natuurlijk aan gaan werken de aankomende tijd. Er is nu zo een 20 keer op gezeten.
Maar nu ben ik op zoek naar een zadel. Maar welke zadels hebben er allemaal een verwisselbare boom? Wintec is natuurlijk wel bekend, maar volgens mij zijn er zoveel meer zadels. Ik wil een verwisselbare niet al te duur zadel (2e hands eventueel) omdat ze natuurlijk nog behoorlijk zal gaan veranderen, maar wel eentje die dus geschikt is voor bredere paarden. Dan kan ik de eerste 2 a 3 jr toe met dat zadel en de verwisselbare boom en daarna een goed lekker duurder zadel kopen.
Alvast bedankt.
Soprano
Geplaatst: 10-07-11 18:06
Ik heb voor mijn tinker (die overigens wel redelijk smal gebouwd is voor een tinker) een wintec 500 (cair) in het begin toen ze nog maar net onder het zadel was en nog erg schraal was, reed ik met de rode boom. Inmiddels is ze wat uitgezet en heb ik de witte boom (de grootste die in de wintec 500 past) er in gestopt. De mensen van de winkel die passen enz zeiden ook wel als ze nog meer bespiering krijgt en nog wat uitzet zal ik moeten overschakelen naar de wintec xl (denk dat die zo noemt?) daar begin je met de paarse bomen die dus groter zijn.
Ik zou als ik jou was gewoon naar een winkel gaan zeggen wat je zoekt en in welke prijsklasse, zo heb ik het ook gedaan en dan komt er een zadelpasser langs met enkele zadels die goed zouden zijn, er wordt dan gepast welke het beste op je paard passen en uiteraard welke jij ook goed vindt zitten
Oja vergeten zeggen: Prachtig paard trouwens!
Maris
Geplaatst: 11-07-11 09:21
wintec , thorowgood, bates, kent&masters , fairfax, zijn allemaal zadels met verwisselbare boom + geschikt voor wat breder gebouwde paarden.
Tamadine
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-11 09:42
top, dank je wel. Dit had ik nodig
Maris schreef:
wintec , thorowgood, bates, kent&masters , fairfax, zijn allemaal zadels met verwisselbare boom + geschikt voor wat breder gebouwde paarden.
joyce_eddy
Geplaatst: 11-07-11 15:34
Ik heb een thorowgood... persoonlijk zou ik geen wintec nemen... Hebn zelf het verschil tuissen wintec en thorowgood gezien... de wintec veranderd alleen de boom.. de thowowgood veranderd geheel als zadel..
bovendien heeft de thorowgood echt koudbloedzadels EN warmbloedzadels. de bomen zijn van beide zadels anders..
edit: Ik heb de t4 cob versie.. deze is speciaal voor brede dieren, maar heeft ook wat smallere bomen die erin kunnen. heb zelf een 3 jarige fjord dus hoop dat dit zadel een tijdje kan meegroeien! www.thorowgood.nl voor meer info
twister10
Geplaatst: 12-07-11 09:35
hoi ik heb voor mijn tinker een trekker pro endurance zadel is een semi boomloos zadel die je heel makkelijk kan verstellen, handig als het paard nog veranderd van bouw
Tamadine
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-11 13:06
Nou de koop van mijn paardje gaat door, ze is goedgekeurd.
Nu heeft de (oude) eigenaar nog een wintec wide liggen en die pastte perfect op dr. En bij afslanken kan je er natuurlijk ook een smallere boom in doen. Dat is wel fijn. Dus word toch een wintec denk ik.
Maris
Geplaatst: 12-07-11 14:22
gefeliciteerd !
_Dune_
Geplaatst: 12-07-11 19:35
Maris schreef:
Helemaal mee eens, en volgens mij heeft Sommer ook geschikte zadels voor bredere paarden. TS, laat je die wintec wel even nakijken door een zadelmaker? Het zadel kan op het oog goed liggen, maar misschien zijn de kussens niet goed meer, of brugt het zadel, dat is toch lastig beoordelen.