Wat voor zadel kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bolletje93

Wat voor zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 02:29

zover is het nog niet. Maar ik heb een tweede pony in aankomst.
Echter zonder zadel.

Nu laat ik deze aanmeten door een erkent zadelmaker. Het moet immers goed passen.
Nu vraag ik mij af wat aan te raden is met een slechte knie, een vhz of een dressuur?

Ik krijg erg snel last van mijn knie onder.het rijden. Dit door een autoongeluk voor jaren terug. Nu kan ik mijn knie niet naar buiten bewegen, waardoor paardrijden weleens zeer wil doen.

Angela

Re: Wat voor zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:16

Ik denk niet dat het in vhz of dressuur zit, maar in de hele vorm van het zadel. Kijk hiervoor voor waar je het zadel voor wilt gebruiken. Alleen dressuur, of ook af en toe een sprongetje? Ik denk dat het voor jou vooral een smalle of een brede zit het verschil maakt. Probeer echt meerdere zadels die op je paard goed liggen uit, en kies dan degene waar je het lekkerste mee kunt rijden.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:19

dressuur heb je je knie toch wat minder gebogen dan vzh heb ik het idee , ik heb last van mijn liezen doordat ze ongelijk zijn.. heb wel een vzh zadel maar moet wel met erg lange beugels rijden anders krijg ik heel veel last.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:57

Als je je knie niet naar buiten kan bewegen dan zou ik iig voor een zadel kiezen met niet te veel wrong.

Bolletje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 07:59

Ik heb voor mijn pony op dit moment een thorogwood griffin vhz. Hierop kan ik heel goed meekomen en heb ik vrijwel geen last. Maar voor mijn volgende pony (binnekort tweede pony aanschaffen) wil ik weer een lederen zadel.
Voor dit zadel heb ik een premiere france gehad. Een geweldig mooi dressuurzadel. Hierop had ik meer last maar dit was nog te doen.

Van de week heb ik op een manege gereden op een vhz stond geen merk op, maar was geen goede kwaliteit. Hierop kreeg ik weer erg.veel last. Moet ook zeggen dat dit tevens keam doordat het een fries was met veel opgang wat ik in wmijn knie.terug voelde.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:07

Wat vind je dan van een barefoot cheyenne zadel?
Die zijn zonder kniewrongen.
Dan heb je in eerste stantie minder evenwicht, maar het went wel.
En je knieeën liggen meteen tegen het zadel aan.
Afbeelding
http://www.equisenso.be/zadelcheyenne.html

Bolletje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 08:10

Ik heb zitten denken over een boomloos. Dit was ook al een idee bij mijn pony. Dan wel een western.
Maar dit paardje lijkt me het mooist onder een gewoon engels zadel, daar deze echt een sport uitstraling heeft.
Maar deze optie heb ik in mijn achteehoofd

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:15

Bolletje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:35

Dat is helaas een iets te dure optie. erg mooie zadels.en als ik een miljoen win..
Maar helaas zijn die nu t duur.voor mij.

Bolletje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:39

Inmiddels heb ik mijn paardje gekocht. Hij word morgen gebracht. Donderdag heb ui k al een afspraak met mijn zadelmaker. Hij komt dan met leren dressuurzadels. grotendeels tweedehans.