joliene schreef:Wintec zijn best lange zadels, dus als je paard een korte rug heeft lijkt mij een wintec niet de beste keuze. Dan zou ik eerder gaan voor thorowgood cob (plus). Die zijn korter en de boom is geschikter voor een brede fjorden rug.

Oké, dus ik kan beter voor klein gokken?
femmy91 schreef:Op de fjord die ik rij ligt een 18 inch en ligt prima. Bij ons op stal hebben veel mensen een 18 inch op hun fjord liggen. Verschilt natuurlijk ook per paard maar ik denk dat de zadelmaker wel kan zien wat er allemaal mogelijk is op de rug van jou fjord. Bij ons op stal zijn het trouwens allemaal rossners. bevalt hier heel erg goed op de fjorden.
Rossner vind ik iets te duur voor hoe vaak ik het ga gebruiken.Brainless schreef:Zij heeft geen hele lange rug. 17 1/2 gaat goed, maar is denk ik wel het maximum.
16 inch is wel erg klein hoor en daar groei je zo uit.
Ik zou, in jou geval, dan kiezen voor een 17 inch.
Oké 
Brainless schreef:joliene schreef:Wintec zijn best lange zadels, dus als je paard een korte rug heeft lijkt mij een wintec niet de beste keuze. Dan zou ik eerder gaan voor thorowgood cob (plus). Die zijn korter en de boom is geschikter voor een brede fjorden rug.

Ik vind wintec juist niet zo lang.
Hier een wintec 18 inch op mijn korte, brede paardje:

Die heeft ongeveer een even lange rug