paard twee is veranderd van bouw (jc grand granat,stubben excalibur en prestige appaloosa)
paard drie; bates vzh, en wegens afname interesse western twee x zadel fabtron.
En dan komt pony nummer vier en denk je: mooi, dat scheelt een zadel kopen, heb er zat,er moet er eentje bij zitten die wel past, nee dus.
de wintecs die echt op elk paard goed liggen passen niet, de kussens zweven aan de achterkant links en rechts boven de rug.
mijn stubbens zijn 18 inch en te lang, net als de bates die door de keilkussens te lang is.
prestige te breed /lang en jc veels te breed.....met keilkussens....
VRAAG: WELK ZADEL KAN IK NOG PROBEREN? WIE KAN MIJ ADVISEREN
?na tussenkomst zadelmaker: pony heeft zadel nodig zonder keilkussens zoals de jaguar; mooi omhoog lopende kussens, jaguar geprobeerd; past niet, weer zweven. De pony heeft enorm veel swung dus zadels gaan aan de achterkant met elke pas in draf van links naar rechts.haar rug is kort dus max 17.5 inch
Mijn zadelmaker weet het ook niet meer.......ze had een kunststof knightrider dressuur mee die mooi lag, ik ben alleen meer fan van wat kwaliteit....of is zo'n zadel niet schadelijk voor pony?
ik heb de zaldi geprobeerd (die prachtige suede look, hanover (kwijl),hier kwamen de kussens licht zwevend omhoog, klapperde dus wat, heb nog steeds de hoop dat dit ooit nog wat gaat worden. overigens rij ik met een passend zadel nu,(harry dabbs) ligt mooi MAAR IK WIL DRESSUUR!!!!)
ik wil niet boomloos.
iemand tips?
), als ze uit gegroeid is ga ik voor een zadel op maat etc.