verschil in zweetdekens 40 euro <--> 160 euro ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

verschil in zweetdekens 40 euro <--> 160 euro ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 18:04

Hoi,

heel stom, maar ik dacht altijd een zweetdeken is een zweetdeken. Nou weet ik wel dat je ze van fleece hebt en van wol.
Maar nu zag ik opeens zweetdekens van 160 euro ofzo. Waarin zijn die beter als zweetdekens van 40 euro ? Wat is het verschil ?

Ashley5760

Re: verschil in zweetdekens 40 euro <--> 160 euro ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:07

Behalve fleece en wol. Heb je binnen wol ook nog veel prijsverschillen, door de verschillende kwaliteiten/diktes van het wol. Bij EJ hebben ze bijvoorbeeld goedkope wolle dekens (30/40 euro geloof ik), maar die zijn van veel mindere kwaliteit als de 'zwaardere'. Als je ze beide voelt merk je ook erg veel verschil.
Natuurlijk zijn er ook veel prijsverschillen door 'merk' en geen merk / extra accesoires als borstflap, steentjes etc etc etc.
Ik heb zelf wollen dekens die nieuw rond de 90 waren (Heb ze 2e hands stuk goedkoper gekocht), en zijn van hele fijne kwaliteit :).
(Ik zou nooit een nieuwe van 90 laat staan 150 kopen)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:04

Tussen wol en wol zit ook echt wel verschil en dat zie je terug in de prijs. Tussen fleece en fleece zit ook verschil. Verder speelt het merk ook mee in de prijs en de afwerking. Ik heb zelf een echte wollen deken met hals, was 100,- maar heb er al 6 jaar plezier van en ziet er nog supermooi uit.