Ik ga mijn dressuurzadel wegdoen en wil een veelzijdigheidszadel. Ik vind wintec een fijn merk, daarom neem ik weer een wintec. Alleen het is weer 17,5 inch, maar dan veelzijdigheid. Kan het zadel dan nog wel op mijn pony passen? De boom uit mijn dressuurzadel doe ik in de nieuwe dan. En nog een vraagje kan ik mijn dressuurdekjes er wel onder doen en kan ik dan als ik nieuwe dekjes ga kopen weer maat full nemen of moet ik cob doen?
De kans is groot dat het zadel wel past, je moet alleen wel kijken of het zadel niet op de schouder ligt. Je kan altijd voor de zekerheid even een zadelmaker laten komen Je kan je dressuurdekjes prima onder een VZH-zadel doen, als je VZH dekjes koopt zou ik maat full nemen, dat past prima onder een 17,5 inch zadel!
nientje78
Geplaatst: 06-07-11 17:22
Idd wel goed kijken of het past. Ik had een dressuur en een VZ met in allebei een rode boom. Dressuur paste perfect op mijn fjordje terwijl de VZ dus voor geen meter lag. Kan dus best wel eens verschillen, hoeft natuurlijk niet bij elk paard zo te zijn hoor,op onze andere fjord paste allebei de zadels nml perfect.