Mijn paard strijkt achter, waardoor ik beenbescherming moet gebruiken bij hem.
Ik ben begonnen met strijklappen (van die enkele) maar deze bevielen mij niet.
Daarna van die dubbele strijklappen gekocht (aan binnen en buitenkant hard, wel van die lage) zodat ze beter zouden blijven zitten. Echter strijkt hij de neoprene onderrand helemaal aan gort, het plastic zelf is niet erg beschadigd. daarnaast erg veel schuurplekken op de achterbenen. Deze waren dus te klein/niet doeltreffend.
Toen heb ik van BR achterpeesjes gekocht, in maat XL nota bene. Maar ook deze zitten niet goed, nog steeds erg schurend op de benen terwijl ik ze wel echt juist probeer af te stellen op zijn been (klittenband overal zelfde druk etc) Hielp nu wel doeltreffend tegen strijken, maar het plastic sloot niet mooi aan waardoor er zand tussen de pees en de koot kwam, wat weer ging schuren.
Daarnaast trapt hij er erg naar uit, uiteraard is dit een kwestie van wennen, maar mijn paard protesteert nergens over dus het zou hem wel echt ongemakkelijk zitten.
Nu zit ik weer verder te kijken naar 3 in 1 beenbeschermers omdat deze mooi aan lijken te sluiten, maar helpt dit voldoende tegen strijken achter? paard heeft geen ijzers en hoeven worden dagelijks bijgewerk.
En iemand bekend met een merk waarvan de Full wat ruimer valt dan de BR?
Alvast bedankt, ik weet t echt niet anders...
Maar als je een ruime zoekt zijn ze wel aan te bevelen, bovendien gaan ze super lang mee heb de mijnen al 6 jaar zien er nog goed uit:D