Wintec XL boom in wintec 500?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Wintec XL boom in wintec 500?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:09

Wat denken jullie, zou dat kunnen, een boom van een wintec XL (ik geloof dat dat de paarse tinten zijn) in een wintec 500 zetten? Of zou je dan het zadel helemaal uit z'n fatsoen trekken?

Ik ga vrijdag naar van Rijs om te kijken/informeren naar een breeeed dressuurzadel (trekpaard), maar iemand op stal zei waarom probeer je dat niet gewoon. Dus hierbij, zou dat kunnen? :)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:57

Niet doen! Was enkele weken geleen nog in de winkel om mijn rode boom te verwisselen naar een witte boom in mijn wintec 500 omdat mijn tinker nog jong is en uitgezet was. Toen zeiden ze ook moest ze nu nog meer spieren enz krijgen moet je dus op de paarse overschakelen maar dat is automatisch een ander zadel want als je die in de wintec 500 stopt is gaat je zadel kapot en ligt ook absoluut niet fijn op je paard zijn rug ;)

Bellarose

Re: Wintec XL boom in wintec 500?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 08:16

Ah kijk! dankjewel, dan ga ik mn wintec gewoon verkopen :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:26

Het zadel zal niet zo snel kapot gaan, maar wintec garandeert niet dat het goed gaat. Als je er een paarse boom instopt, dan vervalt ook gelijk de garantie op het zadel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:21

Mijn ervaring is dat het zadel dan flink uit zijn verband word getrokken, en begint te kraken bij de boom waar je op zit.. Was geen fijn gevoel en gehoor ;)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:20

En daar komt nog bij dat je alleen de voorkant gaat verbreden, achter blijft het zadel smal (is immers ingesteld op maximaal de witte boom) waardoor het zadel achter kan gaan knijpen.
De zadels waar de XL bomen in passen zijn van achteren al een stuk breder dan de gewone wintecs.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:39

InekeH87 schreef:
En daar komt nog bij dat je alleen de voorkant gaat verbreden, achter blijft het zadel smal (is immers ingesteld op maximaal de witte boom) waardoor het zadel achter kan gaan knijpen.
De zadels waar de XL bomen in passen zijn van achteren al een stuk breder dan de gewone wintecs.

Sterker nog, het gehele kussenkanaal is breder dan de gewone wintecs.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:53

inderdaad, niet een fijn gevoel voor de rug van het paard,en daar ook nog bij dat het kussenkanaal inderdaad breder is dan de gewone.

Offtopic: Heb mijn wintec xl te koop, moet maandag nog foto's maken, weet niet of je interesse hebt? :) Heb een advertentie er van.